Keresőoptimalizált szövegírás. Mi az, ami jobb nála?

Amikor először elmerültem a keresőoptimalizált szövegírás rejtelmeiben azt hittem, hogy a látogatottságnál és a forgalomnál többet nem is kívánhatok.

Keresőoptimalizált szövegírás - és ami jobb nála [SEO]

Aztán rájöttem, hogy mekkorát tévedtem! Van választási lehetőség.

Keresőoptimalizált szövegírás: választási lehetőségek

Kulcsszó választás keresési szándék alapján

Ahogy arról már korábban is esett szó, a keresési szándék fontosabb, mint a forgalom, ha az értékesítés a célom.

Röviden összefoglalva a tranzakciós szándék: termékre vagy szolgáltatásra keresnek vásárlási szándékkal.

Ezek a keresések a legversenyképesebbek, mivel a megfontolási szakaszban lévő fogyasztókat célozzák meg.

A kulcsszavak általában olyan kifejezéseket tartalmaznak, mint “kedvezmény”, “promóció”, “legjobb [termék]”, “[termék] vagy [termék]”, “[termék] vásárlás online”, “legjobb [termék] [adott célcsoport] számára”.

Ha ez alapján választok kulcsszavakat a szövegíráshoz, akkor olyan látogatóim lesznek, akik a lehető legközelebb állnak a vásárláshoz.

Egy példa: ha a “mi az a SEO?” kérdésre írok cikket lesz jó sok látogatóm. Ami nyilván örömteli. Csakhogy: amíg egy-egy olyan ember, aki erre keresett eljut addig, hogy “SEO eszköz“-t akarjon használni évek is eltelhetnek. Ezt kisvállalkozóként vagy webshop tulajdonosként aligha szeretném.

Mit válasszak először, ha több kiváló keresési kifejezést is találtam?

Előfordulhat, hogy még a keresési szándékon belül is temérdek választási lehetőséged van. Ha ez a helyzet, akkor a kiválót még úgy tudod a köbre is emelni, hogy azokat a kulcsszavakat lájkolod, amelyeknél feltehetően nagyobb a vevő fájdalma.

Pl.: a csőtörés fontosabb és sürgősebb lesz, mint a “fürdőszoba felújítás”. Hasonlóképp a “keresőoptimalizált szövegírás” fájdalmasabb, hosszabb, specifikusabb és kevesebb versenytársat vonz, mint a “szövegíró”.

Ezek mindegyike szuper kifejezés önmagában. Ha minden hasonlóhoz tudsz alkalmanként írni egy-egy cikket, az a legjobb SEO stratégia hosszútávon.

Például ezeket a kifejezéseket (meg még legalább 100 másikat) hozza fontossági sorrendben a SeoTurbo SEO témában:

Kulcsszó kutatás példa

A kulcsszó kutatás pont erre van kitalálva: kicsemegézi neked a legjobb kifejezéseket, még ha nem is értesz hozzá.

Miért nélkülözhetetlen a keresőoptimalizált szövegírás?

Megírod a cikket kiválóan. Igazi élmény! Irodalmi a stílus, szinte észrevétlenül telnek el percek, míg olvassa valaki. “Folyik a szöveg”, ahogy szokás mondani. Ez az egyik legfontosabb érték, amit az olvasódnak adhatsz.

Csakhogy: hogyan fognak rátalálni? A weboldalak forgalmát 70-80%-ban a mai napig a Google adja (cikkek és képes tartalmak esetén). Itt jön a képbe a keresőoptimalizált szövegírás.

A kereső feltérképez minden egyes témát, ráadásul elég ügyesen. Úgy elemzi a tartalmat, hogy megnézi, melyik kifejezés milyen más kifejezésekkel együtt fordul elő gyakran azon a területen. Amelyik sűrűn kapcsolódik, annál hasznos, ha arról te is többet írsz.

Itt egy példa a SEO szövegírás releváns kulcsszavaira:

Keresőoptimalizált szövegírás

Látod? Nem csak a keresőoptimalizálást és SEO-t köti össze. A kulcsszavak, a szöveg, weboldal, honlap, cikk, tartalom szavak is megjelennek.

Sőt, ez a lista még sokkal hosszabb! Az is benne van, hogy eredményeket szeretnél elérni, avagy az organikus lista előkelő helyén szeretnéd látni magad.

Mély a nyúl ürege: a meta, url, karakter, kreatív, releváns kulcsszavak is feltűnnek!

Hitted volna, hogy ez ennyire cizellált? Akkor most tegyünk egy újabb lépést előre! Az is számít, hogy ezek a szavak milyen arányban szerepelnek egymáshoz képest.

Hogyan lesz a folyó szöveg olyan, hogy a látogatók meg is találják?

A fentiek alapján már a választ valószínűleg sejted is. Meg kell vizsgálni a saját szövegedet, hogy az milyen szavakat tartalmaz, majd összevetni az adott kulcsszóra kialakított listával.

A SeoTurbo pontosan ezt teszi. Egy tartalomhoz egy értékes kifejezést érdemes választani. Nézd, ilyen egyszerű:

Tartalmi SEO elemzés

A munka mindössze annyi, hogy a fontos és kimaradt szöveg darabkákat beillesszük néhány helyre. Ettől a rövid és hosszú mondatok, a mondanivaló még ugyanúgy megmaradnak. A lényeg, hogy úgy írj, hogy a látogató továbbra is imádja a tartalmat, de az eredmények se maradjanak el.

Ha ezzel kész vagy még jöjjön néhány extra tipp:

  • Képek: írj mindegyikhez alt szöveget, olyan szavakkal, amik amúgy is rajta vannak a listán! (Használj több képet, ne csak egyet!)
  • Cím: olyat adj, amire “ugranak”. Ennek az újságírók az igazán nagy mesterei. A keresők meg díjazzák a magas átkattintási arányt.
  • Belső linkek: nem csak az olvasók, de a Google is lájkolni fogja, ha a releváns cikkeket összekötöd.

Az ilyen módon, jól megírt, optimalizált cikkek könnyen az első oldalon landolnak. (Ezt az oldalt is így készítettem és most itt vagy és engem olvasol, nem a konkurenseimet.)

Ha hatalmas verseny folyik egy-egy kifejezésért érdemes megnézned a “SEO szövegírás házilag” című írásomat is, ami több videót is tartalmaz. (Látod mennyire egyszerű egy új linket elhelyezni egy másik cikkre?)

Remélem hasznosnak találtad ezt az anyagot és hamarosan te is élvezheted az ingyenes forgalom és a SEO szövegírás előnyeit. Sok látogatót kívánok!