SEO elemzés, weboldal forgalom növelés: így érdemes

A SEO elemzés célja, hogyha valaki beüt valamit a keresőbe, akkor megtaláljon benneteket, nem a hirdetések között, hanem a normál találati listán, amit a szakemberek organikus találati listának hívnak.

Weboldal elemzés: SEO, befektetés és szövegírás szerint

Ez a SEO cikk ennek a videónak a feljavított leirata.

5,6 milliárd keresés zajlik naponta a világon. Szerintem ez bődületesen sok (felfogni is nehéz), de ha még jobban lebontom ez két trillió keresés évente.

Irdatlanul nagy számok ezek: 63.000 keresés másodpercenként. (Az egy kisebb város lakossága.) Ez 3-4 keresést jelent fejenként egy átlag embertől és ebben benne van az is, aki egyáltalán nem netezik.

Ennél valójában jóval több keresést hajtunk végre. Biztos vagyok benne, hogy nektek sem 3-4 keresésetek van egy nap, hanem sokkal több, ha valamit csináltok a gép előtt.

Úgyhogy azt hiszem, ezt nem is kell fejtegetnem.

Mennyi most egy kattintás ára (CPC)?

Nézzük meg azt, hogy mennyit költünk most egy reklám kattintásra. Laci írta, hogy 50 – 80 Ft, az jó, ő már valamit optimalizált.

Lássuk akkor, mennyi az átlag.

kattintás ár

Magyarországon, a statista.com számításai szerint 100 Ft. (Ez 2021 júliusi, tehát nyári adat.)

100 Ft júliusban. Ilyenkor mindenki nyaral, így ez viszonylag “uborkaszezon” hirdetések terén, ezért a 100 Ft-os költség az még alacsonynak is mondható.

Erre jön rá persze a 27% Áfa, az már 127 Ft-ot jelent és évente 10-15%-al emelkednek ezek az árak.

Magyarország, ha megnézitek az ábrát, akkor látni lehet, hogy a hosszú lista legalján van, tehát itt még bőven sokat tudnak emelkedni az árak.

Illetve ezt a gazdasági helyzet is befolyásolja, hogy mennyi a fizetőképes kereslet. Látszik, hogy elég sok ország megelőz már minket, sajnos.

Ez a lista egyébként, ennél jóval hosszabb. Ez már csak a legalja és ez fölött az Európai országok többsége, azért nincs benne, mert egyszerűen nem fért rá.

Ha valakit bővebben érdekel, akkor a statista.com oldalán meg lehet nézni. Ez itt a Google Ads kattintási árait mutatja.

További okok a SEO elemzés mellett

A SEO elemzés aranyat ér. (Kivéve persze, ha ingyenes. Erről itt írtam.) Miért?

okok

költséghatékony SEO

Költséghatékony: az egyik ügyfélnél néztük, hogy körülbelül 200 kattintás a hirdetésre kattintók közül hozott annyi bevételt, mint 60(!) a kereső kattintások közül.

Ez azt jelenti, hogyha valaki a keresőből érkezik, az minimum háromszor annyit ér, de vannak olyan területek, ahol ez ötszörös.

Ez mutatja, hogy sokkal jobb a keresőből érkező forgalom, értelmes és komoly érdeklődőket hoz. Jobban megéri rájuk lőni, mint a hirdetésekre.

A legtöbb, jól menő weboldalnál a forgalom 70-80%-át ez adja (a keresőoptimalizálás) és az emberek hajlamosak azt hinni, hogy ha valaki a Google-ben jól szerepel, akkor az csak egy szuper jó cég lehet. (Ami vagy igaz vagy nem.)

Felhasználói élmény és lepattanó látogatók

Jobban megérted a felhasználóidat is, mert az analitikákon keresztül látni fogod, hogy mégis mi az, ami érdekli őket, mi az, ami kevésbé, miről írj többet, miről kevesebbet.

Ezen kívül a jobb felhasználói élményt is értékelik az emberek. A Google méri azt, hogy ki az, aki “visszapattan” egy oldalról.

Pogo

Gyakran azért térnek vissza az emberek egy honlapról, mert nem találják szépnek, harmonikusnak, vagy túl bonyolult számukra. Túl sok a menü, vagy egyszerűen nem igazodnak el azon, amit látnak és ilyenkor visszamennek a Google-be. Inkább megnyitnak egy másik weboldalt.

Ezt a Google-nél úgy hívják, hogy „pogo”. (Van az a tánc, amikor egymásnak ugrálnak, majd lepattannak egymásról.) Ez hasonlít erre, mert ilyenkor visszapattan az ember és megy újra a Google keresésre és nézi a következő találatot, vagy beír egy másik keresési kifejezést.

Ebből a Google már tudja azt, hogy a felhasználó nem találta meg azt, amit keresett és ez nekik egy visszajelzés, hogy akkor az az oldal amire kattintott annyira nem jó. Nem erre vágyott a kattintó, így erre a kifejezésre hátrébb sorolja az ominózus weboldalt.

Tehát, ha ilyen téren is fejlesztesz, ez egy közvetett javulást eredményez. Ez is egy fontos visszajelzés, hogy mennyi a lepattanók aránya és ezt is az analitikákból fogod látni.

Miért készült a SeoTurbo?

Pár szót beszélek arról, hogy ki vagyok én és hogy miért kezdtem el ezzel az egésszel foglalkozni.

A nevem Liktor Gábor és úgy kezdődött, hogy Sanyi barátom szólt, hogy “Gabikám, hogyha valamit csupa nagybetűvel írsz a title-be, akkor az első helyeken ott leszel a Google találati listán”.

Jót röhögtem rajta, hogy “Sanyi ne bolondozz már velem”. Aztán addig-addig mondogatta, amíg kipróbáltam.

“TE Sanyi, a SEO tényleg ilyen egyszerű?”

Tényleg úgy volt akkoriban még, ami elég vicces, mert azóta rengeteget ment előre a világ. De akkoriban elég volt az, hogy mindent csupa nagy betűvel írtunk be.

És aztán persze indítottunk is pár weboldalt, mert hát miért ne, ha ez ilyen jól működik és van forgalom. Itt persze volt egy csomó lukra futás, hogy mi az, amivel foglalkoztam és mi az, amivel nem kellett volna…

Voltak ehhez kisebb programocskák megírva a gépemen és a mindennapi munkámhoz használtam őket. Így adott volt egyfajta eszközkészlet, hogy mi az, amivel lehetne indulni.

Másrészt pedig, beszéltem egy menedzserrel, az egyik co-working irodában és ő ajánlotta azt, hogy magyaroknak nem fejlesztenek magyar nyelvű keresőoptimalizáló eszközt, pláne nem olyat, amelyik magyarul is kiválóan muzsikál.

Például: olyan szavakat ajánl sok program, hogy: “azt, hogy”, “és akkor”, “azt, amit”… Mivel a kifejezés listában szerepel vagy 200 ilyen, akkor abból hogyan választod ki azt a tízet, ami ténylegesen működik a te weboldaladra?

Nem az “azt, amit” kifejezést akartam látni! Abból írhatok bármennyit, a helyezésemen az nem változtat.

Eléggé sok időt el lehetett ezzel mazsolázni, úgyhogy ezért is voltak nekem ilyen kis programok már megírva, de ez a beszélgetés megadta azt a lökést, hogy ezt érdemes lenne másokkal is megosztani.

Plusz, megnéztünk különböző statisztikákat is, így nemcsak Magyarországon fogom ezt az oldalt indítani, hanem több más európai országban is. Komolyan veszem és sokat foglalkozok a fejlesztéssel.

Fejlesztői háttér

A fejlesztői hátteremről még annyit szeretnék mesélni, hogy készítettem egy IBM referencia startup-hoz egy minimálisan működő terméket.

A referencia start-up abban különbözik a hagyományostól, hogy azt alighanem kirakatba fogják tenni. Amolyan zászlóshajó.

Bedolgoztam a Sanofi Aventis-nek is kisvállalkozókon keresztül. Vittük ki a Jelinfo nevű, belső hálózati programot, illetve a Tetra Pak-nak, Dunaferr-nek, Alcoa-Köfém-nek.

Azt hiszem, hogy ezek fényében érdemes lehet figyelni arra, hogy mi lesz a folytatása a SEO Turbo-nak.

Még elárulom nektek, hogy amit ma tud a program, az csak a harmada vagy negyede annak, ami benne lesz, de már így is többször bizonyította, hogy szépen növeli bármely weboldal forgalmát.

Friss keresőoptimalizálási faktorok

Nézzük is meg, hogy milyen arányok vannak most, ami idén fontos. Ezek friss számok és azt mutatják, hogy mire érdemes fektetni a hangsúlyt, ha valaki keresőoptimalizálással szeretne foglalkozni.

faktorok

SEO tartalom

Első és leges-legfontosabb az az, hogy milyen gyakran publikál valaki jó minőségű tartalmakat.

Hoppá!

Magyarországon ez egyáltalán nem elterjedt, pedig ez az egyik legfontosabb tényező. 26%!

Aztán a másik, hogy benne vannak-e azok a bizonyos kulcsszavak a META címekben (title). Erről bővebben lesz szó, hogy hogyan írjuk meg a META címeket.

Aztán 15% a viszont linkek használata. Ez folyamatosan csökken évről-évre. Most már el fogunk valószínűleg jutni oda, hogy ez 10%, vagy az alá fog esni, érdemes ezekkel is foglalkozni, de csökken a súlyuk.

Én azt mondom mindenkinek, hogy inkább a tartalomra fókuszáljon, mert jobban megéri.

Itt már látszik ezen az ábrán is, hogy a trend lefelé megy. A backlink építés, megbeszéljük ezt is, hogy ezt hogyan érdemes.

szakértelem SEO szemmel

Következő, ami fontos, hogy mennyire szakértő valaki az adott területen?

Ezt mi alapján szűri le a Google?

Egyrészt az alapján, hogy mennyi időt töltenek az oldalon. Beszéltem a “pogóról”. Ha nem pattannak le a látogatók, hanem azt látja a Google, hogy olvasnak, választ kapnak a kérdéseikre és nem keresnek tovább abban a témában, akkor nyilván azt fogja találni, hogy ez egy szakértői tartalom.

Ez az egyik. A másik dolog, ami alapján le tudja szűrni, hogy sok cikke van a weboldalnak egy-egy adott témakörről.

Egy harmadik tényező, hogy a szerző személye szerepel-e a cikkekben és van-e hozzá közösségi média profil rendelve.

Következő fontos pont a belső linkek. 5%. Azok hogyan vannak elhelyezve. Kellenek a külső- és belső linkek is egyaránt.

Minden aloldalra érdemes legalább egy külső linket elhelyezni, belső linket pedig, akár 500 vagy 300 szavanként is betehetsz a tartalmadon belül.

mobilbarát

Mennyire mobilbarát? Mennyire működik mobilon az oldal?

A kép 5%-ot ír, de ez is biztosan fel fog szaladni, mert most már így is lassan 2/3-ad lesz az, aki mobilról internetezik és 1/3-ad aki asztali gépről.

Érdemes megnézni, hogy mobiltelefonon hogyan működik az oldalad, minden jól tölt-e be? Kevesebb legyen a kitölthető dolog, mivel mobilon kevésbé szeretnek pötyögtetni!

Ami még szokta érdekelni az embereket az a sebesség.

Még csak 2%, de biztos vagyok benne, hogy ez is fölfelé fog szaladni, tehát, érdemes ezzel is foglalkozni. Bár látjátok: még nem ezen fog múlni az, hogy valaki jól teljesít-e most a Google-ben.

Https és konverzió

Vannak még ilyenek, hogy be van-e állítva például a https.

https lakat

Fontos, hogy ott legyen az a kis lakat! Ha azt látják, hogy nincs ott a weboldal tetején, akkor úgy gondolják, hogy nem megbízható a honlap és ez elriaszthatja az embereket attól, hogy bármit megvegyenek mondjuk egy webshopban.

Ezt ingyen is be lehet állítani a legtöbb tárhely szolgáltatónál. Egy emailt érdemes nekik emiatt írni, hogyha ez még nem működik.

Az “s” jelenti a security-t azaz, hogy biztonságos.

Aztán vannak itt a Schema Markup-ok meg strukturált adatok. Ezekről sokat nem beszélnék, mert eléggé technikai jellegűek és keveset számítanak idehaza a helyezések terén.

kulcsszavak

Ami viszont érdekesebb, hogy a kulcsszó szerepel-e az URL-ben, azaz a webcímedben.

Például, ha te a mákos gubáról írsz, akkor az url végén benne van-e a mákos guba szó? (…/makos-guba-igy-lesz-isteni) Ha igen, akkor jobban látni fog a kereső.

Ha hiányzik akkor az nyilván nem jó, ugyanúgy a H1-ben is kell, hogy szerepeljen. (Főcím.)

Van még rengeteg más faktor is, de ezeket például, hogy a H1-ben szerepel-e, a SEO Turbo is ellenőrzi.

SEO Szövegírás: költségek és megtérülés

Nézzük azt meg, hogy mennyire térül meg a szövegírás, ha a keresőoptimalizálás is előtérben van.

Lehet rá költeni dögivel azt elárulom, viszont vissza is kell, hogy jöjjön az ára, mert különben nem áldoznánk rá.

A keresőoptimalizálás az egyik legszebb megtérülést hozza majd nektek, ezt is meg fogom mutatni még további ábrákon. Vegyünk egy példát:

költségek megtérülése

Ha most 10 cikket megíratsz 300.000 Ft-ért, az egy átlagár.

Lehet, hogy te magad is meg tudod írni ezeket a cikkeket, és akkor ez a cikk költség nincs is.

Most viszont vegyünk egy olyat, hogy valaki ezt megíratja, 300.000 Ft-ot elkölt, nem tudom, hogy mennyi idő alatt. Lehet ez akár két hónap is három hónap is, attól függ, hogy kinek mennyire futja.

Tegyük fel, hogy ugyanannyit elkölt óraszámban egy virtuális asszisztensre, aki még ott igazgatja a cikkeket, akár a SEO Turbo segítségével, akkor arra a munkára is számolhatunk 50.000 Ft-ot.

A SEO Turbo havi előfizetés 3.000-10.000 Ft között mozog, nem egy eget verő szerintem, ezekhez képest abszolút nem.

Amit viszont egy SEO szövegírás visszahoz, az rengeteg, majd mindjárt meg fogom nektek ezt is mutatni.

SEO megtérülés

A megtérülés pedig, a másik oldalról az az, hogy 1000 látogatója van mondjuk havonta, ami azt jelenti, hogy egy cikkből jön havi 100 látogató.

Szerintem ez egy átlagszám és körülbelül így lehet vele számolni. Nyilván attól is függ, hogy milyen területen dolgozol, vagy mi az, amivel foglalkozol.

Ez lehet sokkal kevesebb, vagy sokkal több is, de a legfontosabb mérőszám úgyis az, hogy hány vevőd lesz.

Mennyi a kattintási költséged egy reklám esetén? Például Lacinak ez 50-80 Ft volt. Ez 50.000-80.000 Ft költséget jelent havonta.

Látogatószámban ennyivel nő az érték, de ezt még meg kell szorozni hárommal, vagy öttel, attól függően, hogy neki mennyire térül meg a reklám hirdetés. Ahogy említettem, a keresőből érkező látogatók értéke ennyivel is több lehet, mert ennyivel jobban költenek.

Ha alaphangon vesszük Lacinak az 50 forintját, akkor 50.000 Ft helyett nyugodtan számolhatunk 150 és 250.000 Ft-tal és akkor még nem is a 80 Ft-os kattintási összeggel kalkuláltam. Szerintem ez egy szép eredmény már így is. Erre még rájön az Áfa is, ha Katás vállalkozóként hirdetsz!

Összegezve

Ha elköltöttél összesen 360.000 Ft-ot és alaphangon 150.000 Ft visszajön, akkor 3 hónap alatt már pluszban vagy vele még a legrosszabb matek alapján is.

Ilyen a tőzsdén nem is létezik, hogy valami akár egy év alatt visszahozza a befektetés árát. Ott a 8-10 éves megtérülés már kockázatosnak számít! Ezért számít a keresőoptimalizált szövegírás a lehető legjobb befektetésnek.

Időben ez mit jelent?

Nézzük meg azt is, hogy mennyi idő ez, amíg beindul.

Van egy hónap vagy kettő, amíg foglalkozol azzal a 10 cikkel, amit elkészítesz vagy elkészítetted, plusz beoptimalizálod és még mondjuk beindexeli a Google, ezt is belevehetjük.

Ez így kb. 2 hónap.

Utána várni kell 1 és 6 hónap között, amíg felkerülsz az első oldalra.

Például a Valorem Studio-nak készítettünk a weboldalukra tartalmat, illetve átírtuk a SEO Turbo-val.

Nekik utána 1 hónap volt az első oldal egy keresési kifejezésre és 4 hónap után lettek ők az elsők a céges bejegyzések között.

(A wikipédiát nem előztük meg, de azt tudjuk, hogy az a Google kis kedvenckéje, amit viszonylag nehéz. Viszont az első céges találat az övék lett.)

Úgyhogy ilyen szempontból is izgalmas ez a történet, nem mindenkinek 6 hónap.

Ha friss az oldalad, akkor valószínűbb a 6 hónap, mert akkor feltételezhető, hogy még a “Google homokozóban” vagy.

Ez azt jelenti, hogy még nem tudja a Google, hogy vírust terjesztenél-e el, vagy bármilyen disznóságot szeretnél-e csinálni, de ha eltelik pár hónap és azt látják, hogy rendben van a weboldalad (nem szedtél össze vírust, meg nem spam-eltél), akkor utána szívesebben előre hoznak.

Érthető oka van annak, hogy miért nem rak ki a kereső egyből egy friss oldalt az élbolyba.

Google híroldal bónusz

Ami miatt még ajánlom nektek, hogy több tartalmat érdemes kirakni, az a Google híroldal bónusz.

Ennek a hatása 4-6 hónap után jelentkezik és azért szereti a Google, mert több, értékesebb találatot tudnak adni a keresési eredményekben, ami pedig azt eredményezi, hogy visszatérnek hozzájuk az emberek.

Nekik ez egy biznisz oldali szempont is, hogy azok az oldalak, amik rendszeresen friss, érdekes és izgalmas tartalmakat adnak, azokat előre fogja sorolni.

Ehhez 4-6 hónap kell és legtöbbször heti kettő bejegyzés.

Ez az az átlag, ami már drámaian emeli a forgalmat és a Page Rank-et is nem mellesleg.

Érdemes ezen is elgondolkozni, mert ha valaki otthon ülve, heti szinten két tartalmat tud létrehozni, akkor az meg fog térülni egy fél éven belül.

B2B SEO példa megtérülése

Nézzük is meg egy B2B SEO példán keresztül, hogy ez, hogy működik.

B2B

A KPI az a Key Performance Indicator-nek a rövidítése, ami egy marketing mérőszám. Azt mutatja, hogy mennyi egy statisztikai átlaga valaminek a marketingben.

A ROI azaz a Return On Investment, az a megtérülés, befektetés alapján.

Itt most egyfajta SEO beállítást néztek meg, 748%-os volt a megtérülés egy 3 éves időtávon, míg a hirdetéseknél 36%. Ez egy átlag szám, nyilván van akinél jobban teljesít, van akinél nem.

Az összes többi mérőszámot nem venném végig, mert ez speciális példa.

Az mindenesetre érdekes, hogy mennyivel magasabb a SEO, mint a hirdetési kattintás megtérülése. Aki már adott fel hirdetést, az bizonyára tapasztalta, hogy eget verő magasak a kattintási költségek, úgyhogy ez nem meglepő szerintem.

Milyen módokon tud emelkedni a weboldal forgalma?

Nézzük meg hogy mi miatt emelkedhet még a weboldal forgalom.

forgalom emelkedés

Google trends

Ha megfelelő kifejezéseket választok a Google Trends-ben, akkor sokat tudok emelni a forgalmamon.

Én például vettem a Flippa-n egy website-ot, ezt meg is mutatom nektek:

Facebook Cover

Néhány éve hobbi szinten foglalkozgatok vele. Ez egy Facebook háttérkép letöltő oldal, amerikai forgalommal leginkább.

Azért vettem meg, mert tetszett hogy amerikai a forgalma és akkor úgy gondoltam, miért is ne próbálnám meg amerikai oldalon is a tudásomat, hogy mennyire tudok a SEO elemzésben külföldön jeleskedni.

Amikor megvettem az oldalt, akkor 1 200 Ft környékén volt a havi bevételem. Nevetségesen kevés még akkori értéken is.

Azóta pedig karácsony előtti hónapban volt havi 100 000 Ft.

Most pedig karácsonykor 120 000 Ft. Elmondhatom, hogy kezdek eljutni oda, hogy már megszázszorozom a bevételt. (Még nem minden hónap ilyen.)

Minek köszönhetem ezt?

Ez egy rendkívül egyszerű weboldal.

A Google Trends-ben, ha beírom, hogy “timeline covers”, mivel az az oldal neve, hogy timelinecovers.pro és azt, hogy “Facebook cover”, akkor az adott ábra mutatja, hogy 70x akkora a másodikra a forgalom.

Gondolnád, hogy ekkora különbségek vannak?

Google Trends

Úgy voltam vele, hogy ez nekem megér 1000 dollárt, még így is, hogy csak 1200 Ft-ot hoz. Ha csak 20-30X-osára felviszem, már bőven megtérül a befektetés.

Megérte.

Most megnézzük azt a példát, hogy “esküvői fotózás” és “portréfotózás”.

Google Trends

Azt látom, hogy a portréfotózást kevésbé keresik mint az esküvői fotózást. Nézzük, hogy milyen arányban: 7 – 14

Ebből meg tudom mondani azt, hogy dupla akkora igény van esküvői fotózásra, mint portréfotózásra.

Ilyen egyszerű.

Többet is meg tudtok adni, akár ötöt is. Nem mindegy, hogy milyen keresési kifejezések szerepelnek elöl. Az én példám is jól mutatja ezt.

Térjünk vissza az ábrához:

Forgalom emelkedés

Helyezések fontossága és CTR

Biztos láttatok már ilyen grafikont, hogy a helyezések függvényében hány % az átkattintási arány (CTR):

átkattintás CTR

Ezt tartalom szerkesztéssel, tartalom átírással egyszerűen és gyorsan tovább tudjátok növelni. (Ez a SEO Turbo egyik erőssége.)

Beszéltem róla, hogy 1-4 hónap volt, mire láttuk az eredményét, az viszonylag gyors szerintem, keresőoptimalizálás terén.

kifejezések száma

Ott van a felsorolásban az is, hogy hány kifejezést választunk.

Nekem itt volt, hogy “Facebook cover”, de aztán rájöttem arra, hogy a “cover photo”-t is keresik, talán még többen is, ezért még azzal is kiegészítettem és majd még fogom is.

Frissítés: a photo szó hozzáadása (több ezer aloldalon) 50%-al emelte a forgalmat néhány napon belül!

Nem csak az számít, hogy hány keresés van.

Az, hogy valamely szóra több ezer a forgalom, az még nem jelenti azt, hogy az eladást is fog hozni.

Létezik, hogy ötezren keresnek valamire és nincs egy eladás sem és az is lehet, hogy csak százan keresnek valami másra, de abból meg 10 eladás lesz.

Ezért nem szabad csak azt figyelni, hogy mennyi a forgalom, hanem azt is kell nézni, hogy milyen típusú az a forgalom.

GOOGLE sandbox

A sandbox-ról már beszéltem, ha kikerül onnan az oldal, akkor az is jelentős forgalom emelkedést fog eredményezni.

képek,videók

Az összes keresésnek a 33%-a az kép és videó keresés.

Ha nem is szeretsz videókon szerepelni, de mondjuk szívesen beszélsz, akkor azt is megteheted, hogy csak a hangodat veszed fel. Vagy megkérsz valakit, aki szívesen foglalkozik ezzel, (akár lehet egy média szakos diák is, akinek úgy is jó a gyakorlás) és készít neked egy videót egy adott témában.

Most már egyszerű egy Youtube csatornát föllőni, vagy Youtube videót feltölteni.

Ezekkel is szépen ki lehet jönni a keresőben.

Ha ezeket a videókat a tartalmadba is beágyazod, az szintén megnyomja a helyezéseket, tehát ha tudsz esetleg videókkal is foglalkozni, az triplán jó.

Nagyon fel lehet lőni a weboldalad forgalmát. Foglalkozni kell vele, de megéri. Ez a legjobb befektetés szerintem, ami létezik.

átkattintás

Itt ezen az ábrán azt látjuk hogy milyen az átkattintás.

átkattintás CTR

Ez egy átlagos érték és viszonylag friss is. Ebben már benne vannak a képkereső, a videó találatok, a térkép és egyéb kiegészítések, amik még megjelennek a Google-ben.

Így 28.5 % az első helyezett.

Ha te például az 5. vagy 7%-al, akkor 4x7 = 28%, tehát 4x annyi forgalmad lesz, ha az első helyre kerülsz, arra az adott kifejezésre.

Már ez egy négyszeres forgalom növekedést eredményezhet egyetlen egy kulcsszóra, ami szerintem szép.

Ugyanúgy, ha mondjuk 7. vagy 4%-al, 4x7 = 28%, ott is egy hétszeres forgalom emelkedést tudsz csinálni, csak azzal, hogy első lettél.

Kattintanak a hirdetésekre?

Megmutatja ez az ábra azt, hogy egy keresési kifejezésre milyen sokat és a hirdetésekre mennyire kevesen kattintanak:

hirdetés kattintás

Valószínű ezért ennyire drágák. Temérdek alkalommal meg kell ezeket jeleníteni.

Bár a Google próbálja az AD címkéket minél jobban elrejteni, hogy minél kevésbé legyen feltűnő, hogy ez egy hirdetés, de az emberek így is kikerülik.

Egész magas a 40%. A 28% az átlag, abban benne volt mindenféle: amikor egy egész képernyőt kitöltenek a hirdetések még az is!

Csak a Google

Ez az ábra arról szól, hogy mennyire domináns nálunk a Google:

domináns google

Lehet látni, hogy M.o.-on mindenki Google-t használ, szóval, ha valaki azon aggódna, hogy mi lesz a többi keresővel a Yahoo-val és a Bing-el, megnyugtatom, nem számít, mert ha a Google-ben jól szerepelsz, akkor a forgalom nagy részét elviszed.

Keresőoptimalizálás Google Trends-el

Egy újabb Google Trends keresőoptimalizálás példát hozok:

Trends példa2

Azt mutatja az ábra, hogy mennyire fontos, hogy milyen kifejezésre lőttök.

Ha valaki arra optimalizált, hogy “ára” az “ár” illetve “árak” helyett, akkor a különbség az “árá”-ra 3-at mutat, a “árak”-ra 38-at,  az “ár”-ra 31-et.

Ez sem szentírás, mert látjátok a trendet, a pirost valahol kezdi megelőzni a kék, sőt van egy egész hosszú időszak, ahol az “ár” sokkal magasabb.

Itt sem csak a száraz tényeket, számadatokat érdemes nézni, hanem azt is, hogy mi van mögötte, mert lehet, hogy van olyan, amikor az “ár” jobb kulcsszó, mint az “árak”.

Ráadásul valószínűleg a konkurencia mind az “árak”-ra lőtte be magát, mert az volt a magasabb.

Ha valaki ezeket figyelgeti a Google Trends-ben, akkor sokat tud segíteni magán.

“Hosszú farkú” keresések

Az angol hosszú farkú kereséseknek hívja, amikor egy keresés több szóból áll.

Ez az ábra azt vizsgálja, hogy mennyi az átkattintás annak függvényében, hogy hány szóból állt a keresési kifejezés:

szavak száma átkattinás

Ha valaki csak arra keres rá, hogy “cipő” hamar rá fog jönni, hogy nem olyan cipőket dobál fel neki, amilyet szeretett volna.

Ő mondjuk férfi cipőt keres, de a “cipő” szóra kijött az összes cipőfajta. Ezért elkezdi finomítani a keresését. Beírja, hogy “férfi cipő”, akkor már jobb eredményeket kap, és valószínűbb, hogy átkattint.

A legtöbb keresési kattintás, az a hosszú kifejezésekből származik.

Látszik, hogy 3-4-5-6-7 keresési szót is megadnak szívesen az emberek.

Az emberek sokkal precízebben keresnek. Ezért érdemes hosszú kulcsszavakat is megadni, mint keresési célt, hogy azokra jöjjön ki a keresőben.

„A keresések 92 százaléka hosszú.”

Backlinko blog

Itt arra gondol, hogy a 2-3 szavas kifejezések is benne vannak, csak az 1 szavasok nincsenek. Ezt a Backlinko blog mondja, bizonyára már hallottatok róla, elég híres SEO blog.

A keresési szándék, a konverzió és a tartalom összefüggései

Nézzük azt meg, hogy miért is jó még, hogy ha valaki hosszabb kulcsszavakra lő.

szándék, forgalom, konverzió

I nformációs célú keresési szándék

Ha valaki információt szeretne csak nyerni, az nem fog vásárolni.

Sokan keresik ezeket: “hogyan kössek nyakkendőt?”,  “otthon elkészíthető”, “hogyan csináljam ezt?”, “receptek, viccek, időjárás, hírek”.

Ezek információ kérő keresések, nyilván, ha valaki az időjárásra keres, nem fog ott semmit vásárolni.

Ezeknek magas a forgalmuk, de szinte alig konvertálnak, tehát alig lesz belőlük vásárló, ha egyáltalán lesz.

Ezekre nem érdemes lőni, egy kezdő vállalkozással.

Kutatási cél

Egy fokkal már jobb, ha kutatási célú a keresés.

Ha például arra keres valaki, hogy “motorkerékpár akkumulátor élettartama”, ott ha kap egy jó cikket, jó összehasonlításokkal és az összes akkut meg is tudja vásárolni, akkor lehet, hogy elindul afelé, hogy valamelyiket meg is veszi.

De ez olyan so-so, vagy igen vagy nem.

Keresekedelmi célú keresés

Egy fokkal már jobb, ha már teszteket keres a látogató.

Ott már validája azt, hogy jó-e az az ötlet amit kitalált, vagy csak ő látja annak.

“Mit mondanak a többiek?” – Itt már szociális bizonyítékot is keres.

Például: “Acer Aspire 5 teszt”.

Ha erre keres, ennél látszik, hogy kevesebb a forgalom, de a konverzió magas.

Ha azt látja, hogy az ötlete jó a teszt alapján és meg is tudja vásárolni, ha szeretné, akkor egyből vásárlást is tud eredményezni ez a keresés.

Tranzakciós szándék

Ennél pedig még jobb és még ritkább, ha valaki egy konkrét terméknek keresi az árát.

Ilyenkor vásárolni akar, csak azt akarja eldönteni hogy kinél.

Ezt hívjuk tranzakciós célú keresési kifejezésnek.

Például a Huawei Nova 9 árát megnézi, meglátja, hogy mi lesz az eredmény és akkor eldönti, hogy kinél veszi meg.

Itt szeretném elmondani azt nektek, hogy csábító abba az irányba elmenni, hogy kevesebbért adjuk a terméket, mint a többiek, mert akkor nálunk vásárolnak többen.

Ami valószínűleg igaz is, de ha valami olyan extrát tudsz neki adni, amit a többiek nem, például föltelepítesz valamilyen szoftvert, amivel nem neki kell vacakolnia, vagy beleteszed a sim kártyát, vagy bármilyen szolgáltatást megteszel, amire neki szüksége van, akkor hálás lesz érte.

Sőt, megkérdezheted azt, hogy mi az, aminek örülnének. (Ha van egy hírlevél listád, vagy Facebook csoportod, ami aktív, ez egyszerű.) Ha olyan hasznos dolgot tudsz mellé tenni, amit a konkurenciánál nem talál meg, akkor egész egyszerűen nálad fog vásárolni.

Inkább azt javaslom, hogy ilyenekben gondolkozz, mint abban, hogy lecsökkentsd az áraidat, mert azzal hosszútávon nem fogsz tudni jó bizniszt építeni.

Keresési szándék pepitában

Itt van erről egy másik ábra:

tanulási, vételi fázis

Itt úgy bontják fel, hogy az egyik véglet a tanulási fázis, a másik véglet a vételi fázis és az ezek közti szakaszokat láthatjuk.

Először tanul a kedvenc témájáról, aztán elkezdi felfedezni, hogy milyen dolgok vannak még.

„Hú ez is érdekes – az is érdekes”, mint ahogy a szivacs szívja magába a vizet, az emberek szívják magukba a tudást.

Mint ahogy most ti itt vagytok a SEO-val kapcsolatban: érdekel benneteket, hogy hogyan lehetne ezt még jobban csinálni.

Ti itt a kutatási, illetve a “letisztázni a dolgokat” fázisban vagytok. Az is lehet, hogy meg is oldottatok bizonyos problémákat a SEO kapcsán.

Utána jön az, hogy kiértékelitek az eredményt és elköteleződtök a dolog iránt. Bekerültök abba az állapotba, hogy „oké ez működik, ez tök jó, akkor vásárlok is.”

Ez teljesen emberi és teljesen normális szerintem, hogy így működünk és aszerint, hogy hol mozgunk ezen a skálán, aszerint fontos, hogy milyen oldalakat készítünk.

Nyomulás keresési szándék szerint

Amikor valaki a kutatás vagy tanulás fázisában van, akkor ott még annyira nem akar vásárolni, akkor még csak kíváncsi, érdeklődik, olvas, nézelődik.

Akkor még nincs igénye arra, hogy vásároljon. Ilyenkor egy push-olós, sales-es, nyomulós rész, az kifejezetten rossz.

Ilyenkor csak szolidan, például: „Ha érdekel téged ez is, vagy szeretnél erről még hallani, akkor ezen a linken megtalálod.” Vagy: “Csatlakozz te is a Facebook csoportunkhoz.” Vagy hírlevél, kvíz, akár pár oldalas csali termék, ami tipikusan jó ide. Többet nem érdemes.

Amikor viszont már vásárlási fázisban van, már az árát keresi, meg az összehasonlításokat. Ott már konkrétan azzal indulhat az aloldal, hogy van egy megrendelő lap, amit ki tud tölteni.

Ez alapján el tudjátok dönteni, hogy mennyire legyen push-olós eladás szempontjából az adott aloldal.

kire célozzunk

Először érdemes arra a felére készíteni tartalmakat (Buy, Commit), amikor valaki már konkrét árakat, vagy összehasonlításokat, teszteket keres.

Csalóka, mert a forgalom alacsony lesz (jóval kevesebb, mint mondjuk arra, hogy „hogyan kössek nyakkendőt?”), de jóval több vevő lesz még így is.

Nem csak a forgalom számít!

Jól VÁLASZTOTTAM keresési szándékot?

Hogyan derítsem ki, hogy jó-e a keresés SEO szempontból vagy sem?

Egyszerű: beütöm a Google-be és megnézem, hogy milyen találatok jönnek föl.

Ha olyan keresési találatokat látok, ahol mindenki elad, akkor tudom, hogy jó helyen járok.

Ha azt látom, hogy olyan találatok jönnek fel, ahol mindenki inkább információt ad, akkor azt is tudom, hogy ez egy olyan jellegű oldal, ahol nem a sales a fontos, hanem az érték adás.

Az olvasó hálás lesz, hogy számára hasznos tudást adok át. Örülni fog neki. Ha odajut, akkor szívesebben vásárol majd tőlem, mint egy vadidegentől.

Mérj!

“Amit mérnek az javulni is fog!”

Peter Drucker

Ezt azért raktam be ide, hogy mindenképpen használjatok Google Search Console-t és Google Analytics-et, ha esetleg valaki még nem ismeri ezeket közületek.

Bár, ahogy látom, az eddigi SEO webinárokon az jött át, hogy szinte mindenki használja már ezeket az eszközöket szerencsére.

Ezek ma már nélkülözhetetlenek.

A kiemelkedő title tag írásának titkai

Arról beszélek még, hogy hogyan lehet kiváló title tageket vagy title címeket megadni.

Ez nemcsak az átkattintásokat növeli, hanem előre is hoz a keresőben.

jó title

„Az emberek imádják ezt a 2-őt!”

Ez egyrészt egy érzés (imádják), másrészt számot is írtam bele.

Ezt a címet is már úgy adtam meg, hogy erre már valószínűleg rákattintanának.

Főleg a páratlan számokat kedveli valamiért a nép.

Valószínűleg van valami pszichológiai magyarázata, vagy egyszerűen csak szimpatikusabb nekik. Ha pl. 12-t kellene írni, akkor lehet, hogy jobban járunk, ha azt írjuk, hogy “11 + 1 Kiváló ötlet az akármihez”.

jelek használata

A jelek közül nem csak a + jelet hanem % jelet is lehet használni.

Biztos találkoztatok már ilyen címekkel, hogy: „Miért csak az emberek 17%-a tud erről a nem-tudom-miről”.

Tele van velük a kereső, egy idő után már egyébként unalmasak is, de ha erre kattintanak, akkor valószínűleg van valami oka.

Vagy az & jelet is lehet használni, mint a Tom&Jerry-ben, de van, ahol a szívecskék is megjelennek; a nyilacskák, egyenlőségjel, csillag, aztán a [szögletes zárójel].

Ezeket majd megmutatom nektek, hogy hogyan fedezzétek fel.

Látni fogjátok, hogy a konkurenseknél gyakori, hogy jeleket használnak.

Még 3 dolog, amit a TITLE-ről tudni érdemes

3 dolog title

(Csupa nagybetű, Sanyi!)

Meg kell nézni a találati listát, hogyha a többiek használják (a nagybetűket), akkor csapassuk mi is bátran. Ha nem annyira, akkor nem fog működni.

Például a SEO elemzésről, ha valaki ír, akkor ott kifejezetten fontos, hogy csupa nagybetűvel legyen írva, hogy SEO.

Fontos, hogy beletegyük a kulcs kifejezést és hogy szinonimát is írjunk bele.

szinonima

De nézzük meg hogy hogyan tudjuk ezt a szinonimát megtalálni, hogy mi az, amit a Google még megért.

Ha szeretnéd ezt a részt megnézni, innen indul:

Weboldal elemzés: SEO, befektetés és szövegírás szerint

Ezt a saját területeden is meg tudod nézni.

Title tag

Ha egy SEO eszköz azt mondja, hogy nem szerepel az adott kulcsszó a Title-ben, de a szinonima benne van, akkor azzal még ugyanúgy tudsz jó helyen szerepelni.

A Title hosszára is érdemes odafigyelni, hogy 40-65 karakter között legyen.

Én kevesebbet nem szoktam, már csak azért sem, mert ha picivel hosszabb, akkor több esélyt adok magamnak, hogy más kifejezésekre is kijöjjek.

description tag

A DESCRIPTION az az a rész, ami ott a kék szöveg (link) alatt szürkével jelenik meg a Google-ben.

description

A WordPress-nek kell hozzá egy külön plugint (bővítményt) feltelepíteni, hogy be lehessen írni. A legtöbb CMS (tartalomkezelő motor) ezeket magától tudja.

Mostanában elkezdte ezeket a részeket a Google átfogalmazni, de még kevés %-ban írja át a DESCRIPTION-t, úgyhogy még mindig érdemes ezeket megadni.

A második találati oldal, avagy az alacsonyan függő gyümölcs

“Ha el akarsz tüntetni egy hullát, akkor tedd a Google második találati oldalára.”

Ismeretlen szerző

Az egyik előadáson itt halt meg a Google Slides…

Könnyű eredményeket el lehet érni azzal is, ha megnézzük azt, hogy milyen találataink vannak az első 7 hely után.

Mostanában az első 7 (nem 10!), ami felkerül az első oldalra, így a 8. fölött érdemes megnézni, hogy milyen találataink vannak a Google Search Console-ban. Ha ezt megtesszük és azokat előrébb rangsoroljuk, akkor könnyen tudunk plusz forgalmat csinálni azzal is.

Most már annyi mindenről beszéltem, hogy gondolom tiszta káosz van a fejetekben…

Ha te ennek ellenére az olvasásban eljutottál idáig, akkor a vendégem vagy egy kávéra!

Kiszervezés

Annyi feladat van, hogy az első és legfontosabb szerintem, hogy szervezzünk ki munkát! Rengeteget lehet minden egyes weboldallal foglalkozni és egyszerűen nem tudunk mindent megcsinálni.

Saját magamon is tudom, meg érzem, hogy egyszerűen képtelenség, amit eltervezek. Sose tudom megcsinálni, mert egyedül nem lehet, egyszerűen nem megy.

Vannak viszont feladatok, amiket én nem csinálok szívesen, más meg örömmel megteszi, mert ő meg abban jó.

kiszervezés

Lehet, hogy ez grafikai munka, lehet, hogy szövegírás, lehet, hogy a SEO beállítások, lehet, hogy a WordPress-en belül a tartalom szerkesztése, átmásolása. Ezekkel mind rengeteg időt el lehet cseszerinteni.

Úgyhogy érdemes kiszervezni.

Oké, de hogyan?

virtuális asszisztensek

A legegyszerűbb, szerintem ha a Facebookon el kezdünk keresgélni, például ilyenek után, hogy virtuális asszisztensek, ők sokan vannak.

Van nekik keres-kínál fórumuk. Beregisztrálunk, beengednek. Leírjuk, hogy mit szeretnénk. Minél pontosabban fogalmazzuk meg, annál inkább olyan szakértőt fogunk kapni, aki az adott területen jártas.

Nem kell hogy értsek mindenhez. Nyilván egy pék nem fog érteni a keresőoptimalizáláshoz és én sem fogok tudni kenyeret sütni.

(Megpróbáltam többször, a macskának kellett odaadni, az lett az eredménye.)

Szóval szerintem, mindenki maradjon a saját kaptafájánál, foglalkozzon azzal, amihez ért. Ha valaki, valamihez jobban ért, akkor jobb, ha azt arra az emberre bízzuk.

Azt is érteni kell, hogy például ha valaki hirdetéseket ad fel, akkor valószínűleg az, aki ezzel foglalkozik már több mint 10 éve, sokkal többet fog tudni róla és sokkal hatékonyabb lesz, mint az aki csak most kezdi.

Például ilyen dolgokat is érdemes lehet kiszervezni.

Ugyanez igaz lehet a szövegírásra, keresőoptimalizálásra, bármire.

A virtuális asszisztenseknél sokrétű tudás van és rengeteg különböző képességű és motivációjú ember, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy ott is sok embert lehet találni.

Nem is olyan drágák szerintem, ahhoz képest amilyen képességük sokszor van.

digitális nomádok

Ugyanez igaz a digitális nomádok csoportra is például.

Ők is jó fejek, (DINO-nak is írják őket) és könnyen meg lehet találni őket is Facebookon.

Segítőkészek és sokat utaznak.

szövegírók

Van külön szövegírók csoport. Ha blog szöveget szeretnénk íratni, vagy marketing szöveget, vagy SEO szöveget, akkor csak beírjuk, hogy mit szeretnénk, mi a célunk, ők pedig segíteni fognak abban, hogy ki az, aki az adott témában a legjobb és ajánlani fogják.

Ugyanez igaz, ha a weboldal készítésben nem vagyunk jártasak, vagy a programozásban, akkor arra is tudunk megfelelő munkaerőt találni.

Akkor is, ha mondjuk nem tudjuk beállítani a Google Analytics-et.

Ilyenekre is vannak emberek, valaki külön erre specializálódik, hogy ezt beállítsa.

Valaki még olyat is megcsinál, hogy nem csak a Google Analytics fiókot állítja be, hanem még külön készít olyan jelentéseket, amiket később egyszerűen el tudunk olvasni, vagy akár automatán megkapjuk mondjuk emailben.

Sok jó képességű specialista van Magyarországon.

Én azt látom, hogy itt nagy a tudás, ahhoz képest ami például indiai, pakisztáni vagy bármilyen hasonló országban van.

Sokkal szívesebben dolgozom magyarokkal és ebbe semmilyen rasszizmus, vagy ilyesmi nincsen. Egyszerűen azt látom, hogy jobban megértenek dolgokat és képzettebbek.

konverzió specialisták

Vannak még konverzió specialisták is, ami izgi.

Adott mondjuk 10.000 látogató egy hónapban, és a 10.000 látogatóból lesz valamennyi jövedelem. Ők azzal foglalkoznak, hogy ezt megemeljék.

Tehát ugyanúgy 10.000 látogató érkezik, csak lehet, hogy a duplájára fogják emelni a jövedelmet.

Ennek nyilván megvan az ára, ha valaki szakértő ebben. Ez megint egy olyan befektetés, amit nem kell azt hiszem elmagyaráznom, hogy milyen szinten megéri, milyen szinten megtérül.

Ugyanez igaz a grafikusokra.

Ha azt látjuk, hogy a weboldal grafikai szemmel, vagy a téma szempontjából nem ideális, akkor tudunk keresni olyat, aki ezzel foglalkozik.

Illetve itt fontos megemlítenem a SEO szakembereket is, mert belőlük is van rengeteg.

Szerintem Magyarországon a SEO szakemberek olcsón végeznek SEO elemzést és különféle feladatokat, ahhoz képest amilyen tudásuk van.

SEO elemzés: 3 alappillér

Itt van még a SEO elemzés 3 alappillére.

seo alappillér

Ebbe már mélyebben nem mennék bele, mert már mind a 3-ról beszéltem.

tartalom

A legfontosabb szerintem, hogy mindig adjunk a látogatóknak, mert meghálálják, örülnek neki, visszatérnek.

Főleg, ha be van állítva a Facebook pixelünk is. Így még Facebookon keresztül a tartalmakat újra tudjuk ajánlani, ami egy nagyon-pozitív és hatásos módja annak, hogy visszatereljük az oldalunkra a látogatókat.

Azt kell tudni, hogy minimum 7x (ez egy átlag) kell, hogy találkozzon egy adott céggel valaki ahhoz, hogy vásároljon tőle.

Tehát mindig érdemes visszaterelni a látogatót az oldalunkra.

Ezt a retargeting hirdetésekkel érdemes elkezdeni.

linképítés

A linképítés 15%, tehát még nem elhanyagolható, de mivel csökken az értéke, ezért inkább a tartalomra helyezem a fókuszt mostanában.

Ahol erős a verseny ott válnak igazán hangsúlyossá a linkek.

Én azt a taktikát szeretem, hogy olyan linkeket építek, amik a célcsoportomnak számítanak.

Ha például, van egy kismama blog, akkor valószínű egy női magazinból fogom szerezni a linkeket.

Hogyan építsek linkeket?

Érdemes megkeresni azt az online magazint, amit a vásárlóink szívesen olvasnak.

Akár meg is kérdezhetjük őket, hogy ők milyen oldalakat nézegetnek még a miénk mellett.

Ott kapjuk a legjobb ötleteket, hogy a vásárlóink hol nézelődnek, hol járatosak. Azokon a weboldalakon nézzük meg a média ajánlatot.

Ezeket úgy érdemes kezelni, hogy a lista árak óriási kedvezményeket tudnak rejteni, amiket érdemes elkérni. Jó ötlet megkérdezni, hogy “mennyi az annyi” és “mennyit tudnak belőle engedni”, mert ezek tipikusan azok az árak, amikből jelentősen szoktak engedni, pláne ha esetleg többet is rendelsz tőlük.

Nem csak a linkeket vizsgálja a Google, hanem azt is, hogy más weboldalakon beszélnek-e rólunk.

Ha nem linkelnek be, de ott van a cégnevünk akkor ez majdnem olyan, mintha egy linkünk lenne.

(Volt olyan angol SEO oldal, amit például azzal futtattak fel, hogy nem is kértek linkeket, csak azt, hogy írják bele a cégnevet a cikkbe. Ez önmagában elég volt arra, hogy bizonyos kifejezésekre előre kerüljenek.)

technikai beállítások

A helyes szerver beállítások fontosak: hogy gyorsan fusson az oldal, ne akadozzon. Az on-site SEO beállítások, (ezekre meg majd visszatérek a SEOTurbón belül) és hogy aloldalanként minden be legyen állítva, illetve, hogy legyenek linkelve megfelelően.

A struktúra. Ha mondjuk WordPress-t használunk és van 5 kategóriánk, akkor kategórián belül legyenek linkek és ha a másik kategóriára is van értelme átmenni a látogatónak, akkor nyilván arra is átmutathat, de főleg kategórián belül legyenek egymásra mutató linkek.

A gyorsaság az nem annyira fontos, mint amennyire számítottam rá, de elő fog kerülni már ez is egyre jobban a Google-ben, úgyhogy érdemes előre dolgozni azzal, hogy a weboldalunkat gyorsítjuk.

A legalsó a biztonság.

Volt egyszer egy olyan például nekem, hogy a Total Commandert megtámadta egy vírus és az összes FTP-s link, ami benne volt, (már jó rég volt) vagy 50 weboldal, na oda mindenhova felmásolta magát.

Három napig azzal foglalkoztam, hogy 50 weboldalról irtottam le a vírust.

Úgyhogy amit én ajánlok:

Egyrészt FTP-t ha nem muszáj, ne használjunk, inkább SFTP-t, az biztonságosabb és legyen mindig napi szintű biztonsági mentésünk.

Főleg, ha WordPress-t használunk! Egyszerűen azért, mert nem tudunk mindenre felkészülni és ha valami elszáll, akkor tudjuk, hogy mikor szállt el. „Oké, van mondjuk egy hónapra visszamenőleg napi adatmentésem, megnézem, hogy melyik nap lesz a jó, és akkor azt az állapotot visszaállítom.”

Akkor ennyi az egész, a vírus le van irtva és meg van oldva a történet.

Ezt a legtöbb tárhely kezelő most már tudja, amelyik nem, azt meg érdemes leváltani.

A szövegírás megtérülése – esettanulmány

Ez egy ábra arról, hogy átlagosan hány szóból áll az adott tartalom a pozíció függvényében.

tartalom szavak száma

Például az első helyezettnél (ezek angol oldalak) 2450 fölött van, a másodiknál is.

Látjuk, hogy ahogy csökken a tartalom hossza, úgy megy le a keresési eredmény is, szóval érdemesebb hosszabb tartalmakat írni, mint rövidebbeket.

Erre is majd megmutatom, hogy a SEO eszköz, hogy ad nektek segítséget.

Ez egy ábra arról, hogyha valaki rendszeresen költ a tartalomra akkor milyen eredményre számíthat:

tartalom költség eredmény

Ebben a példában 9 érdeklődőt hozott a fizetős keresési hirdetés.

Ugyanúgy elköltöttek 1000 dollárt a fizetett hirdetésekre és 1000 dollárt a normál keresésekre.

Látjuk, hogy 20 hónap volt mire egálba került.

Három év múlva viszont azt látták, hogy 31 megkeresés jött a tartalom marketingből. Folyamatosan írták végig a cikkeket, aminek nyilván meg lett az eredménye.

31 megkeresés egy hónapon belül és csak megy fölfelé tovább.

Míg a fizetett hirdetéseknél maradna ugyanott, annál a kilencnél az adott vállalkozás. (Sőt, még csökkenne is, mivel évről-évre nőnek a kattintási költségek.)

A SeoTurbo működési elve

Egy olyan SEO eszközt készítettem, ami abban segít, hogy a megfelelő kifejezéseket bele tudjuk tenni a meglévő tartalmainkba.

Optimalizáljuk a tartalmat, méghozzá az alapján, ami már működik a keresőben.

Példa:

Ha azt viszem be a keresőbe, hogy a „legnagyobb afrikai vadmacska a tigris után”, akkor a Google az kidob nekünk mindenfélét, legalábbis amikor én ezt kipróbáltam volt, hogy nem teljesen értette, hogy az oroszlánról beszélek.

Ha azt írtam, hogy “csúcsragadozó, falkában él, zebrát, antilopot eszik”, akkor már talált dolgokat, de nem volt benne teljesen biztos, mert madarakat is kidobott, meg rókát, meg Isten tudja még mit.

Amikor viszont azt írtam, hogy “az állatok királya” azt megértette, hogy erről a szőrös macskáról beszélek.

kifejezések és a forgalom

Szóval mi köze ennek a forgalomhoz?

Érti azt, hogy az oroszlánról beszélek és esetleg széttép vagy szőrös vagy bármi, de ez alapján, ez lehetne a medve is. Ezért igyekszik a kereső minél több olyan kifejezést találni, ami biztosítja azt, hogy arról a témáról beszélek.

A Google kifejezési gráfot készít saját magának, ami megmutatja, hogy ha az oroszlánról van szó, akkor annak:

  • sörénye van
  • karma van
  • vadállat
  • a szavannákon él
  • mit eszik
  • van hím- és nőstényoroszlán

Tehát összegyűjt mindent, ami az adott témához szorosan kapcsolódik. Ebből tudja megállapítani, hogy én tényleg az oroszlánról írok és nem mondjuk az állatkertről.

Ezért fontos, hogy olyan kifejezések legyenek a szövegemben, amiket a Google ismer és már feltérképezett.

Ez a SEO eszköz többek között ezt mutatja meg.

Nézzük is meg még mélyebben:

Így használjuk: konkrét példák és elemzések

Ha szeretnéd megnézni ezt a részt videón, akkor itt találod:

Weboldal elemzés: SEO, befektetés és szövegírás szerint

Van egy SEO PDF is, amit, hogyha belépünk akkor azonnal le tudunk tölteni, mindjárt azt is megmutatom, hogy hol.

Be lehet lépni a Google fiókkal is. Egy-két kattintás az egész és már bent is vagyok.

seoturbo belépés

Van egy pár kis videós rész, minden fontos résznél, ami megmutatja, hogy mit is lehet csinálni.

új seo elemzés

új elemzés

Ide beírom, hogy mit szeretnék keresni. Megadom, hogy melyik aloldalra.

Ott van fölötte ez az ajándék PDF, ha rákattintok, akkor be is tölti.

Mindjárt meg is mutatom. Szerintem nem csak szép lett, de hasznos is.

ajándék pdf

Érdemes ezt is letölteni.

Példa: ezt írom be portrefotos.hu (A portréfotozas.hu már foglalt volt.)

Elkezd töltögetni, bizonyos oldalakat letölt, megnéz, vizsgál, készíti az eredményt.

Egész gyors.

Akkor szokott egyébként lassabb lenni, amikor olyan oldalakat néz, amik még mindig fél percig, egy-egy percig töltenek be.

Sajnos még Magyarországon ilyenek vannak. A Google ugyanúgy kihozza őket érdekes módon a találati listában.

Szóval, ha ez egy picivel tovább tart, akkor se lepődjetek meg.

Ha két-három percig vacakol, akkor tudjátok, hogy ez azért van, mert valamelyik oldal annyira lassú volt, hogy nem tudta gyorsabban betölteni, de lehet, hogy olyan értékes tartalom van rajta, amelyet viszont érdemes megvárni.

túloptimalizálás

Van egy ilyen is, hogy túloptimalizálás elleni védelem.

Ez azt jelenti, hogy régen voltak azok az oldalak, ahol egymás után sorolták fel vesszővel elválasztva a kulcsszavakat.

Ezt a Google gyorsan megtalálta, ilyen listákat nem szabad készíteni és nem így kell a tartalmat átírni. A szövegbe, ahova még bepasszolnak szavak, oda kell betenni.

A seo elemzés eredménye

A példára visszatérve: portrefotos.hu

seo eredméy

„Portrék”, ez sokszor szerepel, de úgy egymagában az, hogy „portré” még nincsen. Ezt tartja a SEO eszköz a legfontosabbnak, hogy ez benne legyen.

A „fotózás” szó az megfelelő arányban van, az „üzleti” és hogy „rólad készül”.

A „képekből” viszont több van, mint amennyi ideális.

Hát ez az, amit az ujjunkból nem tudunk kiszívni, hogy mi lesz jó a Google-nek!

Ha valamit változtat a kereső a SEO szöveg optimalizálás akkor is hasznos marad.

Előfordulhat, hogy bővül a szókincse és pluszban más szavakat is beletesz, de ha nagyjából ezt a középértéket becélozzuk, azzal félre nem tudunk lőni, sokáig jó lesz valószínűleg.

nagyító ikon, ötlet szerzés

Hogyha arra vagy kíváncsi, hogy mondjuk az „üzleti” szót hogyan használják a többiek, akkor rá is tudsz kattintani a kis nagyítóra és ez kidobja neked, hogy az első helyezettnél ez hogy szerepel.

Lehet ötleteket is meríteni, ha nem tudjuk, hogy azt az adott kifejezést hogyan írjuk még bele.

Ezt a listát a SEO eszköz fentről lefelé rendezi: azokat rakja magasabbra, amiket fontosabbnak talál.

Azok, amik lejjebb kerülnek, már látszik, hogy nem feltétlenül lényeges kulcsszavak.

Nem kell megijedni, hogy ilyen hosszú a lista. Azért ilyen, hogy minél több ötletet meríthessünk. Van, akinél a végén is fontos kulcsszavak vannak (ha erős a verseny). Egy közepes versenyben, nagyjából a közepéig vannak izgalmas szavak.

Vannak még különböző értékek.

Hogyan válasszak SEO kulcsszavakat?

A verseny pl. azt jelenti, hogy mekkora a verseny a kifejezésre, illetve, hogy mennyi a kattintásonkénti (CPC) összeg.

Ugyanakkor a forgalmat is megmutatja.

Láthatjuk, hogy a képekre 65.500. Arra mindenki keres, mindenféle formában.

Hiába magas a forgalom, mert lehet háttérképet keres, de nem fotózást feltétlenül.

Ezért is mondom még egyszer: a forgalom csábító, hogy 60 ezres, de kis arányban lenne az közöttük, aki portré fotózásra vágyik akkor, amikor a “képek”-re keres.

Ne ez legyen tehát az első számú szempont számunkra, hanem az, hogy mennyire smakkolhat a célközönség számára a kifejezés.

Itt például a „portré” meg „portréfotózás” az abszolút fontos. „Üzleti portré fotó”: arra is kereshetnek.

Abban is segít, hogy megnézze, hogy az alapvető dolgok be vannak-e állítva, beleírtuk-e a TITLE-be valamely kifejezést, H1-ben is szerepel-e, a szövegben is szerepel-e.

Beállítottuk-e azt, hogy biztonságos az oldalunk?

“kisvideók” tartalma

Tehát ezeket is mind ellenőrizgeti, de ha ezeket nem tudjuk, hogy mit jelentenek, semmi baj nincs. Itt van a kis videós rész, le tudjuk hajtani és mindent elmondok benne, mint pl.:

„Itt kezd”, „hogyan értelmezd az kutatás eredményedet”, „mi mit jelent”, megmutatom, hogy hogyan szerkesztem át a tartalmat, hogy mi lett az eredmény.

Egy ügyfél nemrég, egy hónap után már kikerült például az első tízbe. Ráadásul egy olyan kifejezésre, hogy „ipari dizájn”.

Nem néztem meg, hogy miről szól az adott kifejezés.

Aztán kiderült, hogy a lakberendezésről szól, tehát már ők is kijönnek a lakberendezési kifejezésre az első 10-ben.

Amikor legutóbb néztem, akkor már 4.-ek voltak. Ez elég jó, ahhoz képest, hogy nem is ezzel foglalkoznak.

szöveg-kód arány

szöveg-kód arány

Erről még nem meséltem. Ez azt jelenti, hogy van valamennyi szöveg az oldalon, mondjuk 500 szó.

Ezt valamilyen kóddal megjeleníti a weboldal. Főként akkor, ha valaki WordPress alatt Elementort használ, vagy más hasonlót, akkor előfordulhat, hogy az a kód sok tag-et használ (ezt úgy hívják). Vagy html kódot. A lényeg, hogy sok felesleg kerül be.

Ha ilyenből több van egymásba ágyazva, akkor rossz lesz a szöveg-kód arány. Ekkor is szól, hogy túl alacsony a konkurenciához képest.

Ez két dolgot jelenthet: 1. vagy rossz a kódolás (régi a design, gyér a szerkesztő), vagy 2. kevés a szöveg.

Ki is írja, hogy “érdemes lehet design frissítést bevetned, amiben kevesebb HTML tag-gel jeleníted meg ugyanazt, vagy több tartalomra van szükséged.”

Szóval, ha kevés a szöveg, akkor ez azt jelenti, hogy adjunk még hozzá!

SEO elemzés pÉLDA

A szabaduló szobát néztünk a múltkor valakinek. Vannak megfelelő mennyiségben szavai: 3500-ból 1900. Tehát már ez egész jó.

Itt már jó a szöveg-kód arány, viszont kevés a H1-H6 tag.

Például itt az volt a fontos, hogy milyen szavakat írt.

Kevés volt nekik a “szabadulószoba” (pont a kulcsszóból volt nekik kevés), “csapatmunka kell hozzá”, ezt jobban kell hangsúlyozni stb. stb.

description

A description-t is érdemes megnézni, hogy milyen meta leírása van a többieknek.

“18+” például, vagy “hány izgalmas szabadulószoba van”, itt is van szám benne, nagy betű, csillag, tehát azért látjuk, hogy ez működik, pl.: páratlan szám: 529.

Ötletet meríteni ez tökéletes.

“Mikor kell odaérni?”

“Mi történik, ha késünk a játékról?”

Ezek már eladás előtti olyan kérdések, amiket ha megválaszolsz, akkor egy csomó kifogástól megszabadulsz, ami tök fölöslegesen ott vannak a fejükben. Ha leírod nekik, hogy “nem történik semmi ha késtek, bele szoktuk kalkulálni ezt a 10 – 15 percet”, vagy oda tudod írni, hogy “ha tudtok gyertek pontosan, de ha késtek egy kicsit akkor azért rugalmasak vagyunk”, most csak mondtam két példát.

Tehát hogyha ezeket a kérdéseket megválaszoljátok, akkor már az eladást növeli az egész történet.)

Weboldal versenytárs elemzés: SEO, linkerő, helyezések, sebesség, tartalom elemzés egy gombnyomásra

Van egy másik elemzés is benne:

Versenytársak

versenytárs elemzés

Példának nézzük meg a „poratka, antiallergén, paplan”-t.

Meg lehet nézni, hogy ki hogy áll ezekre a szavakra és mi az, ami alapján előre jönnek.

Mindenki használ https-t. Láttuk, hogy 1-2% ennek a súlya, tehát nem ez alapján dőlt el a történet.

Az URL hossza is mindenkinél alacsony, tehát ezen sem múlt, de még talán a szöveg-kód arányon sem.

Aki a legjobban teljesít az az allergiakozpont.hu. Nekik a szavak száma sem volt túl sok. Viszont használnak H1-H6 tageket eleget.

A mondat hossza és a szavak hossza: ez szövegírási segítség. Nyilván, ha rövidebbek a mondatok és szavak, azokat jobban megérti az is, akinek nem olyan jó a szövegértése.

Szövegformázások, tagolások. Mint a félkövér, dőlt…

Egyik oldal se túl erős: látszik, hogy inkább ez volt itt a döntő nekik, hogy többet használják a H1-H6 taget és feltehetőleg jobban van optimalizálva a szövegük és ezért elsők a “poratkára”.

Semmi másért.

Mert ez a 205 szó az nem is sok: semmi a többiekhez képest.

A linképítés is dobott a latba valamennyit.

Ezeket mind mutatja a SEO eszköz nekünk az elemzésben. Szól, hogy mit csináljunk meg.

Sebességben látszik, hogy ügyesek. Azt is látjuk, hogy ez még nem döntő. Emlékszünk arra az 1-2 %-ra? Ez itt visszaköszön.

Lassúcska oldal is megelőzi az egész gyorsat. Csak azért, mert a sebesen nem használnak H1 tag-et meg H2-6-okat, vagyis főcímeket és alcímeket.

Egyszerű megosztani

Elkészültem az egésszel és befrissítettem. Most szeretném mondjuk a szövegírómmal megosztani ezt az eredményt. Csak rámegyek, hogy megosztás és kimásol egy hivatkozást. Ezt a linket el tudom küldeni emailen, Facebookon, Skypeon, Viberen.

Ez, a munkát szépen megkönnyíti.

Ha fájlokban szeretjük átküldeni egymásnak a dolgokat emailben, akkor itt le lehet menteni egy .csv fájlt is. Ezt Excelben lehet megnyitni.

Angolul is ért

Angol oldalakkal működik most, de szlovákul is fogok készíteni ilyen weboldalt. Még nem tudom mi lesz a neve.

Seo Turbo árak

seoturbo árak

Aki elkezdi, indulhat akár a 3600 Ft-os csomaggal is. (Szerintem ez nevetséges ár érte, ahhoz képest amit tud, és ugye még jön a bővítés is.)

Nincs hűségidő. (Bármikor, ha úgy döntünk, hogy már nem akarjuk használni, le tudjuk mondani egy gombnyomással, ugyanott, ahol előfizettünk.)

Simple Pay-es a fizetési mód. Megkapjuk a krediteket és már tudjuk is kezdeni.

Amit szoktatok kérdezni:

  • Ha valaki nem szereti a havidíjas levonásokat, inkább az egyszerit, akkor ezt is lehet választani, már ez is van 18.000 ft-tól és ez 72 kreditet ad.

(Például egy ilyen portréfotózás elemzés 1 kreditbe kerül.)

Versenytárs elemzésnél attól függ, hogy mennyi kifejezést adunk meg. Versenytársból tetszés szerint, max 5-öt adhatunk meg. Szerintem az bőven elég. Minden megkezdett 3 kifejezés, amit ellenőriz az 1 kredit.

Később még teszek ebbe a részbe is pár fejlesztést, de most a kulcsszó kutatásra térek rá.

Ez úgy fog működni, hogy három különböző forrásból fogja venni a kulcsszavakat és az alapján fog egy egész erős mixet alkotni.

Ha van még kérdésetek akkor bátran írjatok, ill. itt a telefonszámom is:

SEO elérhetőség

Ha előfizettek a SEO Turbóra, akkor egy olyan meglepetés is fog benneteket érni, hogy amint elkészülök a kulcsszó kutató eszközzel, azt az elején még ingyen fogom adni.

Úgyhogy, ha beregisztráltok akkor azt is megkapjátok emailben, hogy az elindult.

Köszönöm szépen mindenkinek a figyelmet! Örülök, hogy itt voltatok.