SEO szövegírás házilag

Ha érdekel, hogyan tudod a SEO szövegírást házilag, kiszervezés nélkül, otthon elkészíteni, akkor jó helyen jársz. (Ingyen SEO eszközt azonban nem ajánlunk, semmiképp!)

SEO elemzés [Értelmezés]

Ebben a cikkben adott egy honlap és egy kulcsszó. Látni fogod, ahogy szerkesztem a szövegeket és azt is, hogy milyen helyezést értünk el a keresőoptimalizált szövegírás segítségével.

Mi az a SEO szövegírás?

A SEO szövegírás azt jelenti, hogy az általad választott kulcsszóra vagy kulcsszavakra előre kerülj a találati listán. Ehhez mindig egy egyedi oldalt használunk, ami tartalmazza a releváns, kapcsolódó kulcsszavakat is.

Ha a téma megragadja a figyelmet, akkor az olvasó boldog, élmény számára időt szánni rád. A cél ezt elérni, jól megírt szövegek és ügyesen kiválasztott képek segítségével. Ill. azzal, hogy arról írsz, ami számít.

SEO eredmények oldal értelmezése

Ebben a videóban azt mutatom meg, hogy egy szenzációs SEO eszköz segítségével hogyan tudjuk értelmezni a Google működését.

összehasonlítás

túloptimalizálás elleni védelem

Az első dolog az a túloptimalizálás elleni védelem.

Ez azt jelenti, hogy nem fog ezért büntetni minket a Google, mert túl sokszor írtuk be ugyanazt a kifejezést. A többieknek is van bőven ennyi és ráadásul ez még egy konzervatív becslés, úgyhogy nyugodtan hozzá lehet adni.

Ha rákattintok arra, hogy “ugrás oda” akkor le is visz.

túloptimalizálás

A piros ceruza az azt jelenti, hogy az én tartalmamhoz képest mennyi kellene még. Százalékos arányt számol, azt mondja, hogy most 10 darab van és 27-47 között lehet ez a kifejezés.

Vagy például “design”-ból jelzi, hogy ez rendben van, merthogy 21-41 között kellene lennie, 28 darab van. Ez a mennyiség tökéletes.

Ugyanígy végigmehetek az egészen és kiválaszthatom azt, hogy mik azok, amik ezek közül számomra fontosak és szépen hozzá tudom adni.

A lista az fentről lefele, fontossági sorrendben jelenik meg.

De nézzük át a többit is még az elején.

szavak száma

A következő az, hogy a szövegem hány szóból áll és mennyit használnak a konkurensek.

Ez azért érdekes, mert ha a tiéd nagyon kevés a konkurensekhez képest, akkor amiatt hátrányban vagy.

vizuális pontszám

A vizuális pontszámot azért nem vettük bele a pontozásba, mert nem lehet tudni, hogy

  • valamilyen modern technológiát használsz-e
  • esetleg egyetlen stíluslap fájlból jelenítesz meg 10 vagy 15 képet,
  • vagy hagyományosan, képekként jeleníted meg őket,
  • esetleg valóban kevés képet használsz.

Ezt úgy is látod. Ha ez a pontszám kicsi a többiekéhez képest és nincsenek vizuális elemek az oldaladon akkor vedd komolyan.

Ha pedig vannak vizuális elemek az oldaladon, de mégis kicsi a pontszám akkor tudd, hogy ez azért van, mert olyan technológiákat használsz, amit így feldolgozni nem tudunk.

SSL tanúsítvány

Az ssl tanúsítvány az azt jelenti, hogy a weboldalam biztonságos.

https lakat, ssl

Ha az a kis lakat, amit a képen látsz nem jelenik meg, akkor ki is fogja írni a Google, hogy nem biztonságos az oldal.

Ez sajnos el is ijesztheti a látogatót.

Ha ezt látod, akkor a tárhely vagy a szerver üzemeltetőjénél érdeklődj, ők meg tudják ezt neked csinálni.

Van ahol ez ingyenes, máshol pedig néhány 1000 Ft-ot kérnek érte, szóval nem egy olyan vészes történet.

Ezáltal a weboldalad fizetés fogadására is alkalmassá válik. Ha nincs ott ez a lakat, akkor a bankok azt mondják, hogy ezt a weboldalt nem engedélyezhetik.

url hossza

Az url hossza az fönt látszik a WordPress-ben.

Van olyan, hogy valakinél ez túl hosszú és esetleg emiatt hátrányba kerül.

Az emberek általában szeretik, ha ez rövidebb, mert könnyebben megjegyezhető, könnyebb értelmezni.

Nézzük meg hogy ezt hol találjuk meg a WordPress-ben:

WordPress URL slug

Ezt érdemes esetleg rövidíteni, ha ez neked túl hosszú itt tudod átírni.

Title tag

A Title tag (cím) a legtöbb szerkesztőben felül jelenik meg.

Seoturbo title tag

Azt javasolja nekem, hogy legyen hosszabb, 45-70 karakteres.

Ha más szerkesztőt használsz nem a WordPress-t, akkor ennek lehet a neve az is, hogy az “oldal neve” az “oldal címe”. Tudom, hogy sokan WordPress-t használtok, ezért ebben mutatom meg.

Ipari dizájn és ami mögötte van – a Coca Colától kezdve Steve Jobs-ig

hosszú title tag

Kijavítva.

description

A másik fontos dolog a description, vagyis az oldal leírása.

A szerkesztőben legalul, ha fel van telepítve az a plugin, hogy Yoast SEO, akkor meg tudom nézni, hogy hogyan fog kinézni a Google-ben.

Yoast SEO

Alatta lesz egy olyan gomb, hogy “Kivonat szerkesztése”, letekerek, “Meta leírás” és itt tudom átírni.

Érdemes olyan description-t írni, ami érdekes, ami felkelti az emberek érdeklődését, illetve felszólítani őket a cselekvésre és akkor jobban átkattintanak.

Ezt úgy kell kezelni, mintha egy reklám lenne az oldaladhoz, mert valójában az is. (Ez nem egy Google reklám, hanem ez a Google keresési találatok között jelenik meg így.)

Furamód egyébként a WordPress-ben nincsen benne alapból ez a beállítás, ezért ajánlom ezt a Yoast plugin-t feltelepíteni.

h1 – seo szövegírás házilag

A H1 az az oldalnak a főcíme.

Ha WordPress-t használsz, akkor valószínűleg ezzel nem lesz problémád.

Ez a legtetején van, ebből egyet érdemes használni.

Ha több főcímed is van, akkor azt már érdemes H2-re venni, ha azon belül is vannak még főcímek akkor H3-ra és ha azon belül is van akkor H4-re.

Érdemes belevenni ebbe a kulcs kifejezést, mert ezt is szereti a Google.

remarketing

A remarketing azt jelenti, hogy akik már jártak az oldaladon, azoknál reklámokat tudsz megjeleníteni a Google-ben és a akár a Facebook felületein.

Ezek a reklámok sokkal jobban teljesítenek, mint a hagyományos társaik.

Ezért is ajánlja ezt ez a szoftver.

google analytics

Google Analytics egy statisztikai program.

Jó, ha tudod, hogy milyen kulcsszavakra érkeznek a látogatóid, kiket érdekelnek jobban a termékeid szolgáltatásaid és hogy milyen oldalakra kíváncsiak a legtöbben.

Ezt ezzel a programmal meg tudod nézni, ha még esetleg nem ismered.

átirányítás

Az átirányítás az azt jelenti, ha valaki https nélküli üti be a weboldalad címét akkor átküldi-e a weboldalad magától a https verzióra.

Ha igen, akkor ez zöld lesz, ha nem akkor szól, hogy ezt még állítsd be.

Ha nem tudod, hogy ezt hogyan kell, akkor szólj egy webmesternek, programozónak, esetleg keres egy weboldal készítőt valamelyik Facebook csoportból, aki ezt beállítja neked.

szöveg-kód arány

A szöveg-kód arányod az azt jelenti, hogy mennyire van jól lekódolva az oldalad illetve, hogy mennyi szöveget használsz.

Ha kevés a szöveged, akkor előfordulhat, hogy ez az arány rossz lesz.

Ilyenkor érdemes szöveget még hozzáadnod, illetve ha régi a design és sok html kódot szerepeltet, (ami miatt lassúak is lesznek weboldalak,) akkor az is előjön itt.

szavak átlag hossza

A szavak átlag hosszát is vizsgálja a program, azért mert az emberek szeretik a rövidebb szavakat.

Nekem még több szövegformázást ajánl, illetve a mondatok hosszát is érdemes csökkentenem.

Elkezdek ezen dolgozni, aztán nézzük meg, hogy mi lesz ezzel két hét múlva, hogyha visszatérek.

Jelenleg a 15. helyen vagyunk a keresőben.

Mielőtt visszatérnék ehhez a videóhoz két héttel később, előtte még elmondom, hogy ez a “frissítettem a tartalmat” ezt teljesen ingyen van.

főgombok

Ha megnyomom ezt a gombot, akkor újra vizsgálja az egészet, nem kell ezért fizetnem külön.

Egy aloldal elemzés, az mindig egy kreditbe kerül.

A “megosztás” azt jelenti, ha megnyomom, akkor kimásol egy linket és ezt át is tudom küldeni akár a szövegírónak.

A “Mentés CSV fájlba” annyit tesz, hogy ezt a listát, ami itt van, lementi egy fájlba, amit Excellel meg tudok nyitni.

seo szövegírás a seoturboval

Nézzük meg, hogyan szerkesztem a szöveget a Seo Turbo alapján.

tartalom elemzés eredmény

Látszik, hogy a “design” szóból eleget használok, de az “ipari design”-ból keveset.

Ezért most megkeresem a szövegemen belül, hogy hol szerepel, az hogy “design” és aztán megnézem, hogy hova lehetne beilleszteni elé azt, hogy “ipari”.

Ehhez megnyitottam a megfelelő cikket, majd a Chrome-ban nyomok egy Ctrl+F billentyűkombinációt. Beírtam azt, hogy “design” és elkezdem nézni, hogy hol van a szövegben olyan, ahova érdemes ezt betenni.

szó keresés

Végig mentem a listán és találtam egy helyet, ahova be tudtam rakni a design szó elé azt, hogy ipari. Ráfrissítettem és így már tudok is tovább menni a listán lévő szavakban.

Nem szerepel a szövegemben az a szó, hogy “stílus” pedig a “design”-hoz kötődik.

Az “industrial” a 2., 4., 5., 6. és a 8. helyezettnél is szerepel, akkor azt érdemes lesz nekem is betenni.

Ráadásul látszik, hogy az utolsó 10-nél egyáltalán nincsen ott.

angol kifejezések használata

Ezt így magamtól biztos, hogy nem találtam volna ki. Ezért is jó ez az eszköz.

Akkor beírom azt is, hogy “indusztriális”. (Eszembe nem jutna azt is használni.)

“Ipari stílus” az is egy érdekes kifejezés.

Ide beírom azt, hogy: több “ipari stílus” koncepció kerül átadásra.

kulcskifejezés beillesztés

Az anyagokat is felsorolják, a fa, fém, beton, ezek is hiányoznak a cikkből az látszik.

Ide tegyünk egy felsorolást:

kulcskifejezések használata

Azt hiszem ebből a kis demóból kiderült, hogy hogy érdemes beillesztgetni szavakat a meglévő szövegbe.

Érdemes lehet új tartalmakat is írni a feldobott ajánlások alapján.

Amikor kész vagyok a frissítéssel, akkor megnyomom újra a lap tetején azt hogy “Frissítem a tartalmat”.

Ez teljesen ingyen van és újra számolja nekünk az egészet.

Így már látszik az “ipari design”, mivel beírtam azt a két darabot. Ki van pipálva.

javítás

Jobb lett ez a történet.

Az “iparból” is többet használok, ez is látszik. Az “indusztriális”-ból is megvan az a minimális két darab az “industrial”-ból beírtam még négyet.

Látszik, hogy a “modern”-hez adhatok még hozzá.

Így lehet ezt szépen, fokozatosan feljavítani.

Szerintem nem nehéz a SEO szövegírás a szoftver segítségével, idő igényes, de megéri belefektetni az energiát.

Hát ennyit erről röviden, jó szerkesztgetést!

tartalom módosítás utáni google helyezés javulás

Nos, itt vagyok ismét. Nem két hét telt el, hanem három és fél.

A második hét végén a második oldal tetején voltunk.

Most pedig látható, hogy az első lap alján helyezkedik el az “ipari design”-ra az a cikk, amit optimalizáltam.

módosítás  után eredmény

Hozzáteszem, hogy lusta voltam. Annál többet nem csináltam, mint ami a videóban látszik.

Azt is elmondom, hogy miért, ugyanis fontos a keresési szándék.

Azokra a találatokra, hogy “ipari design” azt vártam, hogy az ipari formatervezéssel kapcsolatos dolgok jönnek elő, helyette viszont lakberendezési weboldalakat hozott a Google.

Nem egyezik a keresési szándékkal, a célközönséggel ez a kifejezés.

Úgyhogy ezt nem érdemes tovább optimalizálni.

Sokkal inkább érdemes olyan kulcsszót választani, mint mondjuk az “ipari formatervezés”, ami a cégnek a profiljába vág. A Valorem Stúdió ezzel foglalkozik.

Erre már két tartalom is bekerült az első tízbe.

megfelelő kifejezés optimalizálás

Ezt még tovább lehet optimalizálni és akkor még előrébb kerülünk.

Illetve fontos megemlíteni azt is, hogy linképítés nem történt azóta. Így biztos, hogy csak a tartalom módosításnak a hatására lépett előrébb.

Ez nem magától változott meg! Azt is fontos elmondanom, hogy először kicsit lefelé ment: az első napokban visszaesett, kb. a 2. oldalnak az aljáig és utána dobta feljebb.

Most tart az első oldalon és még lehet, hogy feljebb is fog jönni, ki tudja.

Szemmel látható a különbség és az is, hogy megéri a SEO szövegírás a szoftver segítségével.

Direkt azért van ez az egy alkalmas ingyen próba, hogy lehessen látni, a saját bőrön megtapasztalni, hogy ez tényleg működik.

Remélem, hogy ez a példa jól illusztrálja hogy mire is jó a SeoTurbo. Egy egyszerű regisztrációval be tudsz lépni, vagy akár a Google-el is.

regisztráció

Elég egy e-mail címet megadni, a jelszót megkapod emailben.

A Google pedig egyből be is léptet, az még egyszerűbb.

Várlak szeretettel a Seo Turbo-ban, találkozzunk ott!