SEO előadás ingyen [37 perc videó + leirat képekkel]

Szeretettel köszöntelek a SeoTurbo keresőoptimalizálás (SEO) ingyenes előadásán! Arról lesz szó, hogy hogyan tudod úgy növelni a weboldal forgalmadat, hogy különösebben értenél hozzá.

Keresőoptimalizálás [SEO] előadás, weboldal forgalom növeléshez

(Ha ennél az előadásnál inkább egy rövidebb írást olvasnál ide kattints.)

seoturbo keresőoptimalizálás előadás

Miről fog szólni ez a SEO előadás?

előadás célja
  • Ha több honlap forgalmad van, az vajon tényleg jobb-e? Vagy esetleg mégsem? Ha nem, mikor nem?
  • Illetve, ha több az érdeklődőd akkor vajon több lesz-e a vevőd is?
  • Hogyan szerezz vevőket úgy, hogy a költségeket viszonylag alacsonyan tudd tartani és ehhez milyen irányt érdemes felvenned?

mi az a seo?

mi a seo

Kezdem azzal, hogy mi a csuda az a szó, hogy SEO, még mielőtt azt hinnéd, hogy egy másik bolygóról érkeztem.

Megmutatom:

példa

Bizonyos keresőszavakra, például itt, hogy tőzsdejáték, a hirdetések után különböző weboldalak jönnek be.

Itt a második (őskövület weboldal) az enyém: tozsde-jatek.hu

(Egyébként eladó, ha valaki szeretne tőzsdei weboldalt venni.)

keresőoptimalizálás jelentése

A keresőoptimalizálás azt jelenti, hogy egy-egy aloldaladdal egy-egy kulcskifejezésre elől szerepelj a találati listán.

Valaki ezt úgy hívja, hogy a Google periódusos rendszere.

Sokféle szempont van már, de nyugi nem kell mindegyiknek teljesen tökéletesen megfelelni.

Sok magyar weboldal nem ezek figyelembevételével készült, úgyhogy elég egyszerűen lehet a keresőben előre jutni. Főleg azokra a keresési kifejezésekre, amikre nincs erős verseny.

Ha nagyobb a verseny, ott már zsebbe nyúlósabb a történet, de kisebb cégeknél és helyi kereséseknél könnyen lehet ezeket a SEO tippeket használni.

A seo célja

A keresőoptimalizálásnak az a célja, hogy a te weboldalad kerüljön az első helyre.

Ennek az angol neve a Search Engine Optimization és ebből jött a SEO.

A legjobb az, ha a legmenőbb tartalmat adod a célközönségednek, mert akkor szívesebben jönnek vissza.

Több aloldalt megnéznek, több időt töltenek a weboldalon. Ezek mindegyike számít a keresőkben, de például olyan dolgok is, hogy milyen a navigáció, hogy hogy van az egész weboldal felépítve stb.stb. Ezekbe mind belemegyek a folytatásban.

pontosan passzoló domain-ek (EMD)

Ez egy másik weboldalam:

passzoló domain

Ezt azért vágtam ide be, mert sok helyen olvastam Facebookon, hogy ez már nem működik, hogy pontosan passzol a domain.

Pl. ez a domain: honlap-design.hu egy másik oldalam. Éppen első erre a kifejezésre: “honlap design”.

Én azt tapasztalom, hogy megéri, csak nem biztos, hogy mindenkinek.

Aki “nagy”, annak érdemesebb márkát építeni, aki “kicsi” az pedig jól jár ezekkel, mert egy keresőszóra már könnyen előre kerülhet a találati listán.

Én ezzel az oldallal sokáig, a “honlap” szóra benne voltam az első tízben, amikor még az első tíz számított. Ez mára inkább hétre csökkent, vagy még kevesebbre.

Jó megélhetést biztosított, úgyhogy könnyű szívvel tudom ajánlani mindenkinek.

megéri-e a seo-val foglalkozni?

Megéri a SEO-val foglalkozni és ha nem, akkor vajon miért igen?

Miért nem?

Ez a nehezebbik oldala. Például vannak az úgynevezett Core update-k.

core update

Ez azt jelenti, hogy a Google teljesen felforgatja fenekestől az eddigi helyezési listákat.

A Google-nél 1 millió “bébi” algoritmus működik. Ezeknek bizonyos kombinációja adja ki azokat a keresési eredményeket, amiket látunk. Ha ebbe belenyúlnak tán még ők sem tudják mit eredményez az. Szerencsére ez egyáltalán nem véletlenszerű. Bizonyos trendeket követnek vele, amiket a SEO szakemberek figyelnek.

Ági, nálad hányadik vagyok a találati listán?

Ezt kizárólag csak szemöldök emelgetés mellett szabad megkérdezni. A nők buknak a menő weboldalakra.

Érdemes a keresési eredményekről azt tudni, hogy ha valami nálad a 7. az lehet, hogy a szomszédodnak 8. vagy 6. lesz, esetleg a 10. Áginál meg a harmadik.

Ez azért lehetséges, mert nem csak az számít, hogy melyik városban vagy, vagy melyik országban.

Az is számít, hogy milyen böngészőt használsz, milyen operációs rendszert, Windows-t vagy Linux-ot, és a Windows-on belül is melyiket? Mekkora a … képernyőd? Ez telefonon például jelentős különbségeket tud okozni.

Erre van egy kiváló lehetőség, hogy megnézd. A Google-nek van egy olyan eszköze, hogy Search Console. Ha oda belépsz, beregisztrálod a honlapod, akkor meg tudod nézni, hogy hogyan illeg-billeg egy-egy helyezés.

Ez tud ingadozni, főleg az elején, amikor indulsz egy weboldallal.

A helyezések mozgása, GOOGLE DANCE

A helyezésekről: látszik az ábrán, hogy úgy vibrál mint a szívverés.

search console

Látszik, hogy több hónapról van szó, sőt egy évet is felölel. Egy évig lehet látni, az ide-oda ingadozást.

Valószínű, ennek az is az oka, hogy kevés linket építettek, vagy tartalmat. Amikor rájössz, hogy nagy az icánkolás-ficánkolás, akkor ezt meg lehet ezekkel szüntetni. (Ági meg úgysem fog békén hagyni, teljesen mindegy mit csinálsz.)

Az is látszik, hogy a végére szépen kiegyenesedik a görbe, és előkelő helyre kerül a weboldal: az első tízben benne van.

mennyi idő a seo?

Azért is mutattam ezt az ábrát, mert nem azonnali a hatása a keresőoptimalizálásnak.

Ez egy hátránya neki, illetve az, hogy ingadozások vannak benne, amit páran nehezen tűrnek. De minden jó, ha jó a vége, ugye?

reklámok és organikus találatok összemosása

Van egy másik dolog, ami még hátrányos. A hirdetések egyre jobban összemosódnak a keresési találatokkal.

hirdetés régen

A képen látjuk, hogy régen így nézett ki egy hirdetés.

Narancssárgával ki van emelve, ami szponzorált tartalom. Látszik, hogy elkülönül, így akiket nem érdekeltek annyira a hirdetések, el tudták kerülni.

hirdetés ma

Ez egy friss keresés, most így néz ki.

Ez már annyira nem különül el: ugyan most is ott van a “hirdetések” felirat és most is ott van egy halványszürke kis “i” betű, de az előzőnél nézzétek meg, hogy egy kék “i” betű volt, ami jobban látszik.

Kezdik egyre jobban eldugni azt, hogy ezek hirdetések.

Érdemes azt is megfigyelni, hogy három felé van osztva. Csak három hirdetést mutatnak, míg régebben ott öt volt.

Ez a hirdetőknek megint nem egy előnyös dolog, mert egyre többe kerül ez számukra és nem is lehet látni azt, hogy ez egy hirdetés, ha valaki felületesen nézi meg.

Ez egy egyértelmű hátrány nekünk, akik keresőoptimalizálással foglalkoznak, illetve, akik ebből élnek. Szerencsére az emberek még így sem kattintanak vészesen sokat ezekre.

pszichológiai tényező

Van egy pszichológiai tényező is. A keresőmotorok azt csinálják, hogy mielőtt valaki bekerülne a találati élbolyba előtte jól meghintáztatják.

Ezen a képen ez jól látszik:

Ez azért érdekes, mert ha valaki hozzányúl a weboldalához, először azt hiheti, hogy “Úristen, valami rosszat csináltam, mert egyből visszaestem!” – közben pedig lehet, hogy helyesen cselekedett. Áginak is vett virágot.

Nem szabad megijedni, ha az elején egy kisebb-nagyobb visszaesés történik, mert eléggé húzós mozgásokat lehet látni.

Ezzel tesztelik azt a Google-nél, hogy tényleg komolyan gondoltad a változtatást, vagy csak szórakozol és próbálgatod, hogy mivel lehet őket “átverni” és előrébb kerülni.

Nem szeretnék, hogy egyértelmű és egyszerű legyen a mögöttes matek.

Szoftverek ezt elég jól meg tudják oldani és ajánlásokat tudnak neked tenni arra, hogy mit érdemes fontosnak venni és mit nem. Ha nem szeretnéd az idődet azzal elpazarolni, hogy huszadrangú vagy elavult javaslatokat bogarászol, akkor erre a SEO eszközökre tedd a voksodat! (Igen, én fejlesztem, na! Teljesen elfogulatlan a tipp.)

webshop SEO tippek

Amit még a teleszkópokkal kapcsolatban szeretnék megmutatni, hogy az előző képen 3 hirdetés van, az azelőttinél 5. Mind a kettő páratlan szám, ezeket valamiért jobban szeretik az emberek.

Nem véletlenül ezt tették be a Google-nél.

Az is kiderült, hogy a nagyobb képek azok jobban eladnak. Ha webshopod van, akkor érdemes ezekre odafigyelni.

Szóval egyrészt, hogy páratlan számban legyenek kint a képek, másrészt, ha lehet minél nagyobban, mert ezek segítik az eladást.

ami a seo melett szól

Miért érdemes a SEO-val foglalkozni?

miért érdemes

Sok forgalmat tud hozni, sokkal többet mint a hirdetések.

Jobb is a minősége annak a forgalomnak ami bejön, ami azt jelenti, hogy többen fognak hosszabb időt tölteni az oldalon, vagy több oldalt megnézni, vagy levelet írni, vagy vásárolni.

Amit elköltünk linkekre és tartalom építésre az később szépen visszajön.

kattintás arány

Ha 10 000 kattintás érkezik egy hónapban erre a kifejezésre, akkor abból az első helyezett megkap 3420 darabot, míg a 10. 260-at.

Nagy különbségek vannak az első és a második között is, majdnem dupla akkora.

Ha valamely kifejezésre második vagy a Google-ben és ezt fel tudod hozni az első helyre, akkor már megdupláztad abból a keresési kifejezésből a látogatóidat.

Ha maradunk a 10 000-es példánál: 1710-ből plusz még 1700 látogatót be tudsz vonzani a weboldaladra havonta.

ppc vagy seo?

Beszéljünk arról, hogy mi az, ami még segít az eladásban.

ppc vagy seo

Lehet valakinek jobban megéri hirdetni, mint SEO-zni.

Mind a kettő mellett és ellen is szólnak érvek.

Ezeket végig veszem, mert nem szeretném, hogy valaki elkezdjen SEO-zni úgy, hogy neki nem érdemes.

hirdetés és seo: mérhetőség

A hirdetések könnyen automatizálhatóak, mérhetőek és optimalizálhatóak.

A hirdetések között látni lehet, hogy melyik megy jobban melyik kevésbé. Elég könnyen el lehet dönteni, hogy melyiket érdemes jobban futtatni.

A SEO valamivel nehezebben mérhető, kell hozzá valamennyi Google Analytics tudás. Ez egy statisztikai program, ha valaki nem ismeri, vagy nincs fent a weboldalán, annak érdemes mindenképpen “feltelepíteni”.

Szépen meg lehet vele nézni, hogy mi történt a látogatókkal, honnan érkeztek, mennyi időt töltöttek az oldalon.

Google Search Consol-t is be lehet vetni.

hirdetés és seo: élettartam

A hirdetéseknél csak addig futnak, amíg fizetem őket.

Karácsonykor és választások előtt például szépen fel szoktak szaladni a hirdetési árak. Akkor már nem finanszírozhatom ugyanazt a forgalmat.

Ilyenkor el kell döntenem, hogy leállítom a kampányt vagy optimalizálom tovább a weboldalam.

Ennek van egy ilyen hátulütője is.

A SEO-ra viszont, ha költöttem, ott az örökzöld téma. Egyszerű, jól működik, nem kerül sokba utána fenntartani és folyamatosan hozza a látogatókat.

roi

A ROI azaz Return on Investment: megtérülés befektetés alapján.

Rövidtávon jobb a hirdetéseknél, de a SEO-nál ez is sokkal magasabb, min. kétszer-háromszor annyi vevőt hoz, mint a hirdetések.

Ez az, amiről beszéltem: minőség.

Viszont ez nincsen azonnal, minimum fél évvel kell számolni mire beindul.

PPC vagy pay/clikk

A hirdetéseknél a PPC a kattintás alapú fizetést jelenti.

Egy új versenytárs megjelenése fel tudja nyomni az árakat, mert a hirdetéseknél egymással versengenek a cégek, hogy melyik kerüljön előrébb. Bármelyik dönthet úgy, hogy ő most valamivel többet fizet.

Ez tolja fölfelé az árakat.

Előnye, hogy gyors és szinte azonnali növekedés tud adni, viszont rizikós is ilyen szempontból. Némi technikai és marketing tudást is igényel.

A SEO is függ a versenytársaktól és a költségvetéstől, meg bizonyos taktikáktól, viszont hosszútávon megtérül, mert a reklámköltés töredékét kell elköltenünk.

Cserébe több tervezés, tehetség, hozzáértés, rugalmasság szükséges hozzá. Vagy egy kiváló SEO eszköz.

Exponenciális a hatása, én emiatt szeretem és használom a mai napig az összes weboldalamon.

forgalmi csatornák és minőségük

forgalmi csatornák minőség

Itt azt látjuk, hogy mennyire minőségi 1-1 csatorna.

szájhagyomány

Az első a szájhagyomány. Azt nem veri semmi, mikor valaki elmeséli a Jóska Pistának, hogy mennyire jó oldalt talált, vagy mennyire klassz szolgáltatást.

Ez viszonylag kevés. Ha valaki egy szuper terméket csinál, akkor neki ilyen lesz a legtöbb megkeresése. Ekkor neki nem is kell már semmi más jóformán, mert már kézről kézre adják.

kereső forgalom

Legtöbbünknek a kereső (Google) forgalom a legfontosabb csatorna.

Meg is jelöltem ezt egy lila pöttyel.

Azok a számok azt jelentik, hogy hány oldalt tekintettek meg egy-egy alkalommal, amikor valaki oda fölment.

Látszik, hogy a szájhagyomány 4,2 -4,3. A keresőből 2,6, de az összes többi az mind alatta van.

direkt forgalom

A direkt forgalom azt jelenti, amikor valaki beüti csak úgy a weboldalunkat.

social média

A számokból látjuk, hogy ami ott megy, az elviszi a figyelmet. Ők viszonylag kevés oldalt néznek meg egy-egy alkalommal, ha eltévednek egy-egy weboldalra, mert teljesen függők.

A tartalommarketing megtérülése

tartalommarketing megtérülés

Ez a grafikon arról szól, hogy mennyi idő a tartalommarketing megtérülése.

Ennél a cégnél arra költenek, hogy tartalmat fejlesszenek.

Ebben a példában a narancssárga vonal, a fizetős megkeresésekből származó ügyfelek. 1000 dollárból kihoztak 9 ügyfelet, a tartalom marketinggel pedig, ugyanúgy 1000 dollárból 3 év után havi 31 ügyfél lett.

seo = láthatóság

A SEO azt jelenti, hogy a te céged mennyire látható az interneten.

SEO=láthatóság

Ez sok cégnél nem is számít, mert egy helyi újsághirdetés is kiváltja azt, amit egy weboldal.

Az azonnali szolgáltatók, mint pl.: autómentés, dugulás elhárítás, vagy csőtörés profitálnak a legtöbbet az online láthatóságból.

Ebben is rengeteg fokozat van. Ha azt látod, hogy a versenytársaid többségének van weboldala, akkor valószínű hogy megéri vele foglalkozni.

a google második oldala

Az emberek megbíznak a Google-be, ritka most már az, hogy eljutnak a második oldalra.

A vevőid 93%-a nem megy tovább az első oldalnál.

Ezzel kapcsolatban egy idézet:

Ha el akarsz tüntetni egy hullát, akkor tedd a Google második találati oldalára.

Hoztam még egyet:

Amit mérnek, az javulni is fog. Peter Drucker

Ez azt jelenti, hogy amivel foglalkozol, amire a figyelmedet irányítod és amibe több energiát teszel az mindenképpen fejlődni fog.

Ez igaz a weboldalra is!

Ha csak annyi időd van, hogy napi 10 percet foglalkozol vele és csak egy-egy bekezdést írsz valamihez, vagy egy-egy “vevő kérdezte és mi megválaszoljuk” típusú üzenet hagysz, akkor ezek mindegyike segíti a vállalkozásodat.

Ma már nem forgalmat szerezni a cél, hanem célzott és releváns forgalmat szerezni.

Mit jelent ez?

Volt egy weboldalam amelyiknél kitaláltam azt, hogy felteszek vicceket, mert milyen jó ölet, hogy a vicceken keresztül megtalálják az emberek a weboldalam és majd valószínűleg vásárolni fognak tőlem.

Sokan megtalálták a vicceket és olvasták is, körülbelül tízszer annyian, mint magát a weboldal összes többi részét, de a viccekből egyetlen egy eladásom sem volt.

Ez a tapasztalatlanságomnak is betudható, de annak is, hogy teljesen más volt a forgalom, más érdekelte őket.

Ők szórakozni akartak és nem vásárolni, ami azért egy jelentős különbség valljuk be.

Nem mindegy, hogy milyen tartalmat készítünk és nem mindegy, hogy milyen forgalmat szerzünk.

seo = hosszútávú üzletépítés

SEO döntés

Ha a SEO mellett döntesz, akkor hosszú távon szeretnéd építeni az üzleted.

Még egyszer szeretnélek emlékeztetni, hogy ne várd tőle, hogy jövőhéten a Google beindexeli az oldalad és ott leszel az első helyen.

Főleg az elején, amikor még nagyon friss a weboldalad.

google sandbox

Amikor még nagyon új a weboldal, akkor van egy úgymond homokozó szint, ezt úgy hívják, hogy “Google sandbox”.

Abba kerül bele először a weboldalad. Mire onnan kijutsz az egy kis idő. A legtöbb cégnél egy jó félév szokott lenni.

Ha onnan kijutottál, akkor a Google már teljes értékű weboldalként tekint rá.

Erre azért van szükség, hogy az olyan oldalak, amik mondjuk vírust terjesztenek, vagy valamilyen csalást propagálnak, azokat ne rakja ki egyből a Google az élbolyba, mert az ugye nem lenne jó, ha mindenki elkapná azt az adott vírust.

Ezzel védekeznek ellene, ez most jó vagy nem jó… Bizonyos szempontból jó más szempontból nem, ők ezt választották, ezzel együtt kell élni.

a seo 3 alappilére

Miből áll a keresőoptimalizálás vagy SEO?

SEO alappillérek

1. tartalom

A legfontosabb amivel kezdek és amit a legkevésbé látok magyar oldalaknál, pedig Amerikában a legmenőbb oldalak szinte csak erre támaszkodnak: az a tartalom.

Szétbombázzák a tartalmaikkal amit csak érnek. Nem csak a weboldalukat, hanem a közösségi médiát, a videókat, amit el tudsz képzelni.

Tisztában vagyok azzal, hogy Magyarországon más a helyzet, más a cégek tőkésítettsége, de erre érdemes költeni a legjobban. Ha nem tudod, hogy mire költs a weboldaladon, akkor kezd ezzel.

Minél jobb a minőség és minél több a mennyiség, annál több lehetőséget adunk az embereknek, hogy megtaláljanak bennünket. Amit adok a látogatóimnak, azt az emberek valamilyen szinten visszaadják.

Nem kell nagy dolgokra gondolni, először úgyis csak nézelődni fognak.

A remarketing pixelek, mint a Facebook Pixel, meg a Google közönségek (Audience), ha ezeket valaki használja, akkor onnantól kezdve vissza tudja irányítani azokat az embereket weboldalára, akik egyszer már jártak ott. Ehhez egy Google Ads szakértő tud neked segítséget nyújtani.

miről készítsek tartalmat?

Mit érdemes adni a látogatóimnak?

Azt, amire kíváncsiak azt, ami szórakoztatja őket, vagy azt, amire felkapják a fejüket és azt mondják, hogy: “Úristen, de jó, ez az, amit tudni akartam, vagy ez az, amit akartam kérdezni” stb.

Erre majd lesznek tippjeim, hogy hogyan tudod ezeket megkeresni és felhasználni, hogy a Google is szeressen.

2. linképítés

Aztán vannak a külső dolgok, például lehet venni linkeket.

A Google azt mondja, hogy ezt ne csináljuk. Nem tudom, hogy ki az, aki ezt nem csinálja ma már…

Azt viszont tudom, hogy ritka az, hogy az emberek belinkeljenek tartalmakat. Ahhoz tényleg szuper tartalom kell.

Ha elköltöd a pénzt minőségi tartalmakra, akkor lehet hogy a linképítésre sokkal kevesebbet kell költeni.

Az is fontos, ha link nélkül említenek meg minket.

Ha nem is linkelnek be, de odaírják a cég nevét, vagy a csapat tagjainak a nevét, már az is elég lehet, hogy népszerűbbek legyünk a Google-ben.

3. technika

A 3. alappillér: a technika. A magyarok ügyesek és okosak ilyen téren szerintem.

A helyes szerver beállítások jelentik ezt. Az on-site SEO, ami azt jelenti, hogy a weboldalon belüli, aloldalankénti javaslatok betartása, az aloldalak egymás közötti kapcsolata, főleg a kereszt linkek, struktúra, felépítés, gyorsaság és biztonság.

Ezek ugyanolyan fontosak. Ezeket a legtöbb magyar szakember bőven és ügyesen meg tudja csinálni, szinte “pillanatok” alatt.

Szerintem ebben vagyunk erősek és a tartalomban meg gyengék.

Ha a cégednek verseny előnyt keresel, akkor ez lesz a legjobb.

mobilbarát weboldal

mobilbarát

Már most sokan figyelnek erre, nem lehet egyszerűen elmenni mellette, hogy az oldalnak mindig, minden esetben mobilbarátnak kell lennie.

Már nem lehet, hogy nem úgy jelenik meg mobilon, vagy szétcsúszik.

Ha mész a metrón, mást nem látsz, csak azt, hogy a legtöbb ember Facebookozik, vagy kapcsolatot tart, de nagyon sokan itt nézik a weboldalakat is.

A statisztikák is szépen visszaadják, hogy most már 60% fölött van bőven, (még Magyarországon is) a mobilról internetezők tábora.

A másik ami miatt ez fontos, az az, hogy a keresők is hátrányként tartják számon, ha az oldalunk nem jelenik meg jól mobilon.

sebesség

2021 májusra tervezi a Google azt, hogy a sebességet is bele fogja venni ezekbe az együtthatókba a technikai részben. A weboldal sebessége is irdatlan fontossá fog válni.

szövegírás, tartalom tánc

szövegírás

A következő, amiről szeretnék beszélni az a szövegírás, mert szerintem irtózatosan fontos.

Én a “gyártás” szót annyira nem szeretem, mert annyira idegen, inkább nevezném ezt “tartalom táncnak”.

Külföldön már ez is egy megszokott dolog. Magyarországon még annyira nem, hogy nem csak gyártják a tartalmat, hanem rendszeresen vissza is térnek 1-1 tartalomhoz. Frissítik, átnézik, hogy van-e azóta változás, hozzá tudnak-e még valamit tenni, vagy érdemes lenne-e valamit kicserélni.

tartalom hossza és helyezések

tartalom hossz, helyezés

Ez a grafikon azt mutatja, hogy a tartalom hossza, amit szavakban mérnek, mennyire befolyásolta helyezéseket.

tartalom hossz, előny

Szöveg hossz

Átlagosan 45%-al hosszabb a tartalom az első 3 helyezett javára, ha a 20-ikkal hasonlítjuk össze.

érdeklődők

Az érdeklődők száma: akár 9X annyi érdeklődőt jelenthet.

Azt látják, hogy elmerültünk a témában, komolyan foglalkoztunk vele, érdekel minket, szenvedélyesek vagyunk a téma iránt, nem csak földobtunk egy bekezdést.

hivatkozás

Hivatkozások terén is tetszik az embereknek ez a fajta igyekezet és sokkal több, természetesebb hivatkozást kapunk. Amit egyébként a Google imád és propagál, hogy efelé menjünk el.

valóság

A céges blog posztoknak csak a 18%-a éri el a 750 szót vagy többet, külföldön. Magyarországon ez még kevesebb.

Ez egy jó hír is, mert aki figyeli ezt a SEO előadást és csak annyit tesz, hogy naponta egy-egy bekezdést hozzá ad a tartalmaihoz, az már óriási versenyelőnyre tud szert tenni.

Nem azonnal, hanem néhány hónap, vagy néhány éven belül.

A rendszerességnek és ennek, hogy mindig hozzá teszünk egy kicsit meg lesz az eredménye.

Aki korábban lép erre az útra az biztos, hogy nagyobb forgalmat is fog nyerni.

facebook

Pofakönyv, azaz a Facebook. A hosszabb tartalmak 22-23%-al több lájkot és megosztást kapnak, ez teljesen természetes.

Nem csak a weboldalak hivatkoznak többször, nyilván a social médiából is több érkezik.

hogyan írjak kiemelkedően?

A SEO előadás fő kérdése az az, hogy: mégis hogyan írjak kiemelkedő tartalmakat amiket a látogatóim alig várnak?

“Ne adj Isten” még fizetnek is érte, mert több olyan tartalomkezelő cég is van, aki már abból él, hogy a látogatóik havi díj ellenében olvashatják tartalmaikat.

Erre készítettem egy SEO eszközt, amit Seo Turbonak neveztem el és megmutatom, hogy hogyan is lehet ezt használni.

Ha szeretnéd ezt a részt megnézni, kattints ide:

Keresőoptimalizálás [SEO] előadás, weboldal forgalom növeléshez

Szeretnék arra a kifejezésre, hogy “WordPress témákról”, kikerülni a keresőben a weboldalammal. Lássuk mit kapunk?

példa

Túloptimalizálás elleni védelem: még bátran írhatok a listámhoz.

A konkurensek 350-4000 szót használnak, tehát M.o-n sem ritka a 2500 szó fölötti mennyiség.

Seo turbo elemzés

Végigellenőriz egy csomó dolgot: megnézi, hogy beleírtam-e azt a bizonyos kifejezést a Title-be, illetve egy csomó optimalizálás dolgot megvizsgál.

Ezekről egyébként külön videó készült. A tetején van egy gomb és bármikor lejátszhatod.

Ezeket nem kell, hogy értsd hogy miket jelentenek. A lejátszás után világos lesz.

tartalmi kifejezések ajánlása

És itt a lényeg:

Az én szövegemben a “WordPress” szóból látszik, hogy 4 van. Ami ajánlott lenne az 20-31 között van, ha arra a kifejezésre mindenképpen ki szeretnék jönni.

Még így is, hogy ilyen tökéletlenül írtam meg, még így is 6. vagyok vele.

Amit a kis grafikon mutat, amikor fölé állok egy szónak, az azt jelenti, hogy annak az adott helyezésnek hány %-a van abból az adott szóból. Ha mondjuk az első helyezettet nézem akkor látszik, hogy neki 2% alatt van ebből a szóból.

Kis piros ceruzával jelenik meg az, hogy mikre fordítsak gondot, mert ezek fontosak.

Ami már ki van pipálva, az úgy jó, ahogy van.

Ami pedig fehér az olyan, hogy ha van jó, ha nincs az sem olyan nagy baj.

Ezt el lehet dönteni, hogy ez most nekem fontos vagy nem.

kifejezések hálójában

Ha beütöm teljesen másképp: “WordPress témák” (nem “témákról”, hanem “témák”), akkor megint mást fogok kapni.

Amikor valaki ír egy weboldal szöveget, akkor honnan fogja tudni, hogy ezeket hogyan írja meg? Saját kútfőből sehonnan. Képtelenség mindenre gondolni.

Amit a kereső csinál, azt úgy kell elképzelni, mint egy halmazt. Kis bolyok, amikben vannak különböző elemek (kifejezések), amik különböző mértékben fontosak. Minden keresési kifejezésre készít egy-egy külön halmazt a Google.

Úgy is elképzelheted ezt, mint egy hálózatot, ahol az egyes elemek különféle erősséggel kötődnek egymáshoz, hasonlóan az agyunkban található neuron hálóhoz:

Neuron háló

A grafikon is megmutatja, hogy melyik milyen erősségű. A sorrendet pedig úgy hozza a SEO szoftver, hogy fentre kerülnek a legfontosabb szavak. Ahogy haladunk lefelé úgy csökken az értékük.

Ha több értékes szókapcsolatot tartalmaz a szöveged, azt szintén értékeli a keresőmotor.

Érdemes minden olyan kifejezéssel kiegészítened tehát a szöveged, amit felajánl és neked profilba vág.

A Szövegíród kérdezi: “miről írjak még?”

Vannak alul még a hasonló keresések, amikről szintén érdemes pötyögni az adott aloldalon:

hasonló kifejezések

Például itt: “milyen fizetős sablonok vannak”, ingyenesek, “webáruház sablon”, megint az ingyenes csak többféle szinonimával, “hogyan kell WordPress sablont telepíteni” stb.

Mindenre kíváncsiak az emberek. Ami kapcsolódik a témádhoz, arról mind-mind lehet írni egy-egy bekezdésben. Ha hosszabb lélegzetvételű, akkor akár egy cikket is megér.

Minél hosszabb lesz a tartalmam annál jobb. A 2-3000 szavas tartalom viszi a pálmát.

Ha még ez mind nem elég, akkor itt van a szövegíróknak, hogy miről írtak a többiek a főcímeikben:

miről írtak a többiek

Ezek most sablon nevek. Látszik, hogy milyen tulajdonságaik vannak, milyen elrendezések, stb.

Könnyű ötleteket meríteni.

description tag-ek

description tag-ek

Ezek a weboldalon nem látszanak, csak a HTML kódban vannak benne. A keresőben viszont megjelennek.

Itt megvizsgálhatod, hogy mi a legnépszerűbb. Pl. “77 ingyenes”, “11 + 1”, “24/7”. Ezekre kapnak az emberek.

egyszerű megosztás

Ez abban a részében segít, amikor ezzel kész vagyok és mondjuk szövegírókkal dolgozom együtt, akkor azt is csinálhatom, hogy rákattintok a megosztásra és kimásol nekem egy linket.

Semmi mást nem kell csinálnom, egy Ctrl V-vel elküldöm Facebookon, Skype-on, vagy amin éppen akarom, Viberen – teljesen mindegy. Így ő is meg tudja nézni, tudja javítani, kiegészíteni.

Amikor elkészül a javítással, vagy ha én csinálom és én javítom, akkor mikor kész vagyok vele, befrissítem a weboldalon. (Látszódjék a változás, ügyeljünk a cache-re!) Aztán csak megnyomom a “Frissítettem a tartalmat” gombot. Ez annyit csinál, hogy ilyenkor költség nélkül újra megnézhetem azt, hogy mindent jól csináltam-e.

SEo turbo ár

Ezt a SEO szoftvert pár 1000 Ft-os havidíjért kínálom. Azért tettem ilyen alacsonyra, mert (bár külföldön ezek jóval drágábban mennek tudom, de) úgy voltam vele, hogy ez magyar vállalkozóknak készül.

Haladjon előre a vállalkozásotok. Ezzel zárnám mondandóm.

elérhetőség

elérhetőség

Ha bármilyen kérdésed maradt, írj vagy hívj a képen látható telefonszámon. Szívesen válaszolok.

Illetve, ha tetszett, akkor kérlek nyomj a videó alatt egy lájkot. Ez neked nem kerül semmibe, nekem viszont egy szuper visszajelzés, hogy készítsek még hasonló anyagokat.

Ha a seoturbo.hu -ba beregisztrálsz, (amit ingyen megtehetsz,) akkor tudok neked küldeni e-maileket is, amikor egy újabb SEO előadással elkészültem vagy a szoftverbe egy új funkció kerül. Ilyenkor rövid akciókat is fogok ajándékba adni, de minden poént még nem akarok lelőni.

Havi két-három email-nél többre ne számíts! Nem ezzel lesz tele a postafiókod, azt garantálom.

Köszönöm szépen a figyelmed. Szép napot!